Flexa Verander Collectie creatieve impuls bij verandermomenten

13.07.2005 / 10:07 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Creative venue

Positieve impact van kleur op persoonlijke stemming amper benut

Nieuwe Verander Collectie creatieve impuls bij verandermomenten

Er zijn momenten in je leven dat je de sfeer in je huis wilt veranderen. Je wil dan iets anders in je interieur, je zoekt een sfeer die meer past bij je stemming of je levenssituatie van dat moment. Het moet gezelliger, meer van deze tijd of beter afgestemd op je eigen gevoelens. Je weet alleen niet hoe? Flexa ontdekte dat wij Nederlanders het effect van kleur in ons leven behoorlijk onderschatten en dat het even oververven van een muur, een nis of een schoorsteenmantel voor de meeste onder ons niet zo vanzelfsprekend is. Met de nieuwe Verander Collectie wil Flexa iedereen overtuigen vaker te veranderen, onder het motto 'kleine veranderingen maken grote metamorfoses'.

Sassenheim, 13 juli 2005 - Flexa brengt speciaal voor mensen die de sfeer in hun interieur even snel willen veranderen de Verander Collectie op de markt. De collectie bestaat uit tien inspirerende en op elkaar afgestemde kleuren waarmee je in een middag tijd je interieur een nieuwe uitstraling geeft. De nieuwe kleuren zijn erg goed met elkaar te combineren en hebben een eigen unieke naam; zoals salsa, kitsch, rots en relax. Evenals bij de eerder dit jaar uitgebrachte Flexa Kids Factory Collectie, zullen de komende maanden meer dan een miljoen kleurstalen ingevoegd worden in diverse interieur-, woon en lifestylebladen.

De Verander Collectie is er voor iedereen, maar de geselecteerde kleuren zijn volgens Flexa wel speciaal bedoeld voor consumenten in de leeftijd van 30-50 jaar die voor menige verandering in hun leven komen te staan. Een verbouwing, een verhuizing, een relatie die uitgaat of gewoon veranderingen die horen bij wisselende persoonlijke stemmingen of gemoedstoestanden.

Kleine veranderingen, grote metamorfoses
Flexa wil laten zien dat het niet nodig is om het hele huis overhoop te halen of een grote verbouwing te verrichten om grote metamorfoses te realiseren. Juist met kleine veranderingen in huis, bijvoorbeeld het schilderen van de schouw of een keukenmuur in een andere kleur. Eventueel in combinatie met nieuwe accessoires, zorgt dat voor de grootste metamorfoses. Zo bereik je met weinig middelen snel een groot resultaat. De Verander Collectie is er dus voor als je verhuist, verbouwt of gewoon je creativiteit kwijt wilt. Alle tien de kleuren zijn verkrijgbaar op de mengmachine van Flexa in de meeste verfspeciaalzaken en bouwmarkten.

Flexa: de kleuruitvinders
De Verander Collectie is wederom bedacht door het Aesthetic Center van Akzo Nobel, dé creatieve bron waar alle collecties van Flexa uitgewerkt worden. Voor inspiratie put het Center uit de 'Colour Envelope'. Dit trenddocument komt elk jaar voort uit de creatieve sessies van de Europese werkgroep Analogue en wordt door veel interieurspecialisten in hun dagelijkse werk als handboek gebruikt. Analoque bestaat uit trendwatchers, interieurdesigners, architecten, modeontwerpers en kleurspecialisten. Deze groep komt een keer per jaar samen om de nieuwste trends te omschrijven. Deze trends worden in kleuren gevat en verzameld in de Colour Envelope. Voor de kleuren wordt geput uit het Europese ACC systeem van 1080 bestaande kleuren. Als er behoefte is aan nieuwe kleuren, worden deze ontwikkeld. De kleuren uit de Colour Envelope worden door het Aesthetic Center van Flexa doorvertaald naar de collecties voor het nieuwe jaar.

De Verander collectie is al weer de tweede collectie die Flexa in 2005 introduceert. Eerder dit jaar bracht het bedrijf samen met kinderwarenhuis Kids Factory in Amsterdam een speciale collectie op de markt voor kinderen; de Flexa Kids Factory collectie. Flexa verwacht later dit jaar nog een derde en vierde collectie te introduceren met unieke kleuren die inspelen op trends op mode- en leefgebied.

Als kleuruitvinder onderzoekt Flexa sinds januari 2005 het gebruik van verf en kleur door consumenten in haar trendmonitor 'Kleur in je leven'. De resultaten uit de trendmonitor, worden elk kwartaal gepubliceerd. Dit kwartaal staan de resultaten in het teken van veranderingen en metamorfoses met kleur in huis (zie bijlage).