Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

VIRTUELE TELEFOONCENTRALE VOOR HET KB VANAF VANDAAG BESCHIKBAAR

Covide komt met een VoIP-centrale als ASP-dienst
Barneveld, 1 juli 2005 ­ Vandaag komt softwarehuis Covide op de markt met een VoIP-centrale die kan worden gebruikt op ASP-basis. De telefooncentrale, gebaseerd op Asterisk, kan gebruikt worden enkel via een internetverbinding. Naast andere ASP-diensten biedt Covide als een van de eerste partijen in Nederland de mogelijkheid ook telefonie uit te besteden aan een provider. De functionaliteit was al eerder beschikbaar voor partners, maar vanaf 1 juli ook voor het MKB. Bellen via VoIP is een oplossing voornamelijk handig voor bedrijven die af willen van hardware die na enige tijd weer vervangen moet worden. "Doordat de telefooncentrale zelf niet op de bedrijfslocatie aanwezig is, hoeft een ondernemer zich niet druk te maken om beveiliging, updates en ander onderhoud", aldus Nancy van Baak, medewerkster marketing en sales van Covide. "Dit vormt een aanvulling op het reeds bestaande aanbod van ASP-applicaties als bijvoorbeeld groupware of financiele boekhoudsoftware." Wat hiermee gecreeërd wordt, is dat het voor een gebruiker niet meer uitmaakt waar hij zich bevindt. Vanaf iedere locatie is het mogelijk kosteloos naar collega's te bellen, omdat dezelfde telefooncentrale wordt gebruikt. Een VoIP-telefoon of softphone op de desktop is voldoende om de centrale te kunnen gebruiken. De telefooncentrale kan daarnaast ook worden gekoppeld met de Covide Groupware/CRM oplossing, waardoor er een volledig mobiele werkplek ontstaat. Uit een eerder onderzoek van Computerpartner is gebleken dat 6% van het MKB al over is op bellen via internet. Het blijkt dat niet de innovatie hierin de grootste rol heeft, maar met name de kostenbesparing.


---