| |Nr. |2005-495 | | |Arnhem|30 juni 2005 | | |, | |PROVINCIE WIL BETER IMAGO OPENBAAR VERVOER
In een uniek samenwerkingsverband met Knooppunt Arnhem-Nijmegen (KAN) en 7 vervoerbedrijven gaat de provincie Gelderland een communicatiecampagne voeren om het imago van het openbaar vervoer in Gelderland te verbeteren. Gedeputeerde Staten van Gelderland stellen voor het eerste jaar van de campagne een bijdrage van 100-duizend euro beschikbaar. De campagne start september dit jaar en kost als geheel voor de periode tot september 2006 222.222 euro.
De zeven vervoerbedrijven - Syntus in de Achterhoek en op de spoorlijnen Arnhem-Tiel en Zutphen-Oldenzaal;, BBAArriva het busvervoer op de Veluwe, BBAArriva, in het Rivierenland, CConneXXion, Novio,en Hermes e in het Knooppunt Arnhem-Nijmegen; en NS -S het spoorvervoer op de lijn Zutphen-Apeldoorn verzorgen het bus- en treinvervoer in opdracht van de provincie Gelderland en in het Knooppunt Arnhem-Nijmegen van het KAN-bestuur. De campagne moet bijdragen aan een realistisch beeld van het reizen met bus en trein. Provincie , KAN en OV-vervoerbedrijven gezamenlijk zullen bestaande, potentiële, "net niet" en "net niet meer" reizigers in de campagne informeren over resultaten van projecten en de (soms onbekende) voordelen van het reizen met bus en trein in Gelderland. De campagne wordt met inzet van diverse media gevoerd. Reclamebureau TVA! te Doetinchem zal de campagne creatief uitwerken. De imagocampagne is onderdeel van het Innovatieprogramma Openbaar Vervoer van de provincie Gelderland. De provinciale bijdrage komt uit het fonds (totaal 16 miljoen euro) dat het Gelders Parlement begin dit jaar beschikbaar stelde voor innovatieve acties die het openbaar vervoer stimuleren.