9bc658. jpg 9bc65d.jpg

9bc662.jpg

Time : 4:53:37 PM
Date : Thursday, June 30, 2005
Sender Name: Inter Partner Assistance

40 X meer woningbijstandsdossiers bij bijstandsverlener Inter PartnerAssistance

Woensdagnamiddag 29 juni 2005: het voorspelde onweer barstte los omstreeks 15 uur. Tot 22 uur gisterenavond werd het bijstandsplateau van Inter Partner Assistance overstelpt met oproepen. Gelukkig was de bijstandsverlener op alles voorbereid en kon ze via haar uitgebreid netwerk van dienstverleners haar verzekerden de vereiste hulp aanbieden.

De statistieken liegen er niet om: op woensdag 29 juni werden er bij Inter Partner Assistance 40 maal meer woningbijstandsdossiers geopend dan op een normale doordeweekse dag. Het bijstandsplateau kende een eerste piekmoment tussen 15u30 en 22 uur. Het 2de grote piekmoment kondigde zich deze morgen aan tussen 7 en 13 uur.

Qua getroffen regio's, zijn het vooral Henegouwen, het noorden van Vlaams-Brabant en Oost-Vlaanderen, meer bepaald de regio van Lokeren en Dendermonde, die grote klappen kregen.

Kijken we naar het type van schadegevallen, dan zijn het voornamelijk de daken die getroffen werden. Het onweer, de hevige regenbuien en de hagel zorgden voor weggewaaide dakpannen, gescheurde daken, verstoppingen in dakgoten, ondergelopen kelders en garages, ... Overduidelijk dus dat i.t.t. een gemiddeld woningbijstandsdossier het deze keer grote schadegevallen betreft.

Inter Partner Assistance, koploper in de bijstandssector, verleent bijstand aan meer dan 3 miljoen verzekerden in België en stelt in Brussel 160 mensen te werk, waaronder 80 bijstandsverleners in vaste dienst en 15 met een tijdelijk contract. Inter Partner Assistance is niet alleen een gevestigde waarde op het vlak van technische, medische en woningbijstand, maar ook op vlak van Corporate Mobility en gezondheid is zij een belangrijke speler geworden dankzij de ontwikkeling van allerlei specifieke bijstandsformules.