9bc658.
jpg 9bc65d.jpg
9bc662.jpg
Time : 4:53:37 PM
Date : Thursday, June 30, 2005
Sender Name: Inter Partner Assistance
40 X meer woningbijstandsdossiers bij bijstandsverlener Inter PartnerAssistance
Woensdagnamiddag 29 juni 2005: het voorspelde onweer barstte los
omstreeks 15 uur. Tot 22 uur gisterenavond werd het bijstandsplateau
van Inter Partner Assistance overstelpt met oproepen. Gelukkig was de
bijstandsverlener op alles voorbereid en kon ze via haar uitgebreid
netwerk van dienstverleners haar verzekerden de vereiste hulp
aanbieden.
De statistieken liegen er niet om: op woensdag 29 juni werden er bij
Inter Partner Assistance 40 maal meer woningbijstandsdossiers geopend
dan op een normale doordeweekse dag. Het bijstandsplateau kende een
eerste piekmoment tussen 15u30 en 22 uur. Het 2de grote piekmoment
kondigde zich deze morgen aan tussen 7 en 13 uur.
Qua getroffen regio's, zijn het vooral Henegouwen, het noorden van
Vlaams-Brabant en Oost-Vlaanderen, meer bepaald de regio van Lokeren
en Dendermonde, die grote klappen kregen.
Kijken we naar het type van schadegevallen, dan zijn het voornamelijk
de daken die getroffen werden. Het onweer, de hevige regenbuien en
de hagel zorgden voor weggewaaide dakpannen, gescheurde daken,
verstoppingen in dakgoten, ondergelopen kelders en garages, ...
Overduidelijk dus dat i.t.t. een gemiddeld woningbijstandsdossier het
deze keer grote schadegevallen betreft.
Inter Partner Assistance, koploper in de bijstandssector, verleent
bijstand aan meer dan 3 miljoen verzekerden in België en stelt in
Brussel 160 mensen te werk, waaronder 80 bijstandsverleners in vaste
dienst en 15 met een tijdelijk contract. Inter Partner Assistance is
niet alleen een gevestigde waarde op het vlak van technische,
medische en woningbijstand, maar ook op vlak van Corporate Mobility
en gezondheid is zij een belangrijke speler geworden dankzij de
ontwikkeling van allerlei specifieke bijstandsformules.