Ingezonden persbericht


Persbericht

30 juni 2005

Salesforce.com introduceert eerste on-demand besturingssysteem met Summer '05-release

~ 18e release bevat meer dan 100 nieuwe opties, waaronder het creëren van nieuwe on-demand applicaties in bestaande implementaties ~

Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand customer relationship management (CRM), kondigt vandaag de beschikbaarheid aan van Summer '05, de achttiende generatie van zijn on-demand oplossingen Salesforce en Supportforce. Summer '05 bevat bovendien Multiforce 1.0, het eerste on-demand besturingssysteem; Customforce 2.0, de on-demand applicatiepersonalisatietool en het integratieplatform Sforce 6.0.

Met Summer '05 kunnen bedrijven van elke omvang en overal ter wereld hun klantinformatie verzamelen, beheren, delen en uitwisselen. Ze kunnen zo hun klanttevredenheid en productiviteit verhogen. Nu het on-demand besturingssysteem Multiforce 1.0 beschikbaar is, hebben gebruikers bovendien een platform tot hun beschikking waarmee ze informatie gemakkelijk kunnen beheren en delen. Het gebruiken van meerdere salesforce-applicaties tegelijkertijd is daarmee effectiever dan ooit. Ook applicaties die verder gaan dan CRM zijn ermee te beheren.

"Met de Summer '05-release tilt salesforce.com zijn producten naar een hoger plan", zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. "Summer '05 biedt flexibele en personaliseerbare on-demand applicaties die zich aan bedrijfsprocessen aanpassen, en niet andersom. Het 'take it or leave it'-tijdperk van traditionele CRM-ontwikkelaars is nu echt voorbij."

Salesforce.com presenteert Summer '05 vandaag in Londen. Het is al beschikbaar voor alle 15.500 klanten en 267.000 abonnees. Dankzij salesforce.com's on-demand model zijn alle gebruikers automatisch voorzien van de update, zonder extra kosten. Daarbij migreren alle aanpassingen en integraties naadloos mee.

Summer '05 is beschikbaar in de edities Personal, Team, Professional en Enterprise.

(259 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Summer '05

Multiforce 1.0: Het eerste on-demand besturingssysteem Multiforce 1.0 is het eerste on-demand besturingssysteem. Het biedt een complete omgeving voor het beheer van, de toegang tot en het gebruik van salesforce.com-applicaties en met Customforce gecreëerde klant- en partnerapplicaties.
* Single data model - biedt gemakkelijke toegang wegens een gedeeld datamodel;
* Single security model - beschermt alle gegevens met één beveiligingsoplossing, die ervoor zorgt dat gebruikers alleen toegang krijgen tot de applicaties die ze nodig hebben;
* Single user interface - biedt een intuïtieve, consistente en gemakkelijk te gebruiken interface voor alle applicaties.

Salesforce Summer '05
Salesforce Summer '05 bouwt voort op eerdere succesvolle edities, met uitgebreide en gepersonaliseerde verkoopmethodes, verbeterde voorspellingsmodellen, marketinganalyse en adressenupdates:
* Salesmethodes - laat gebruikers verkoopmethodes integreren;
* Voorspellingen - biedt voorspellingen op verschillende gebieden, naar aanleiding van aan te wijzen criteria;
* Marketinganalyse - laat gebruikers marketingcampagnes aanpassen op de salesstrategieën;
* Adressenupdates - ontmaskert inconsequenties in data-invoer, zodat de kwaliteit van de gegevens omhooggaat.

Supportforce Summer '05
Supportforce is de on-demand customer service-applicatie van salesforce.com, ondersteund door Avaya, Cisco Systems, Alcatel, Aspect Communications en Genesys (een onderneming van Alacatel). De updates omvatten onder meer:
* Email case management - biedt een beter zicht op email-correspondentie doordat emails automatisch gecategoriseerd worden;
* Advanced case escalation - past escalation-regels toe op complexe requirements;
* Self-service portal style editor - laat gebruikers hun portals aanpassen aan de opmaak van de website van hun bedrijf.

Customforce 2.0: de on-demand personalisatietool
Customforce 2.0 bouwt voort op Customforce 1.0, waarmee gebruikers meer dan 7 miljoen aanpassingen maakten. Ze kunnen Salesforce en Supportforce aanpassen aan hun wensen en snel nieuwe applicaties vormgeven. Het rapporteren van uitgaves, projectmanagement en werving en selectie zijn maar een paar voorbeelden van nieuwe applicaties die verder gaan dan CRM.
* Customforce analytics - biedt een uitgebreid overzicht door realtime analyse van bedrijfsgegevens, compleet met visuele highlights en berekeningen in rapporten en dashboards;
* Customforce formulas - creëert eigen zakelijke formules voor directe en accurate beslissingen. Spreadsheet-achtige formules en berekeningen kunnen toegepast worden op ieder veld in de applicatie;
* Customforce business processes - verhoogt de productiviteit en biedt meer inzicht door middel van meer dan honderd ingebouwde processen;
* Customforce standard related lists - bewerkt gerelateerde lijsten zodat ze relevante gegevens laten zien per account, contact, mogelijkheid of case.

Sforce 6.0: het on-demand integratieplatform
Deze zesde grote update van Sforce biedt gebruikers webservices en integratiemogelijkheden om hun on-demand systemen naadloos te laten aansluiten op de rest van hun architectuur, en biedt de volgende nieuwe mogelijkheden:
* Sforce partner portal toolkit - laat gebruikers webportals samenstellen om samen te werken met partners en inzicht te krijgen in kanaalactiviteiten;
* Sforce 6.0 web services API - is nu compatibel met applicaties die voor eerdere versies van de SOAP-API geschreven werden, vanaf API 2.5, en biedt meer mogelijkheden voor integratie met andere systemen;
* Sforce data loader - voert grote data-uploads, massa-updates en exports uit;
* Import de-duplication - biedt snelle import-mogelijkheden en voorkomt het dupliceren van gegevens.

Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand customer relationship management (CRM). Het bedrijf levert, door middel van zijn succesvolle salesforce.com-productserie, waaronder Salesforce (http://www.salesforce.com) en Supportforce (http://www.supportforce.com), een veelomvattende suite van CRM-applicaties. Hiermee kunnen bedrijven van elke omvang, industrie en uit elk werelddeel tegemoet komen aan de complexe uitdaging van het on demand delen en beheren van informatie. Salesforce en Supportforce zijn gebouwd op het Sforce client/service integratieplatform en omvatten de Customforce tool, waarmee volledig on demand aanpassingen gemaakt kunnen worden. Met Sforce (http://www.sforce.com) en Customforce (http://www.customforce.com) kunnen klanten en onafhankelijke softwareleveranciers salesforce.coms producten afstemmen op hun eigen behoeften. Daarnaast kunnen ze salesforce.coms producten integreren en hun eigen on demand-bedrijfsapplicaties bouwen. Vanaf 30 april 2005 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 15.500 klanten en circa 267.000 betalende abonnees, waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), America Online (AOL), Automatic Data Processing (ADP), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en SunTrust Banks. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie www.salesforce.com

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: kimv@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS - Global Public Relations

Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com