29 juni 2005
Universiteit Maastricht staat aan de top van het hoger onderwijs
Uitkomsten onderzoek Incompany naar imago en klanttevredenheid
De Universiteit Maastricht staat van de Nederlandse universiteiten en
HBOs op de derde plaats als het gaat om de sterkste aantrekkingkracht
en het beste imago. Dat blijkt uit onderzoek van het zakenblad
Incompany naar de aantrekkingskracht en het imago van 500 bedrijven,
overheden en instellingen. De UM staat in de Top-500 op plaats 181 en
moet alleen de universiteiten van Utrecht en Amsterdam (VU) voor laten
gaan. Zie
http://www.scienceguide.nl/Genres/Nieuws/Hogeronderwijs/rank.htm
De uitkomsten zijn gebaseerd op de voorkeuren van drieduizend
hogeropgeleide professionals voor organisaties om er te werken, zaken
mee te doen en erin te investeren. Daarnaast hebben de respondenten
aan de hand van 12 imagofactoren aangegeven welk beeld ze van een
organisatie hebben. Het gaat daarbij om factoren als betrouwbaar,
innovatief en modern.
Bestuursvoorzitter Jo Ritzen van de UM noemt de uitslag voor
Maastricht een erkenning van de kwaliteit van het onderwijs, onderzoek
en de organisatie van de UM.
Universiteit Maastricht