Universiteit Maastricht

29 juni 2005
Universiteit Maastricht staat aan de top van het hoger onderwijs Uitkomsten onderzoek Incompany naar imago en klanttevredenheid

De Universiteit Maastricht staat van de Nederlandse universiteiten en HBOs op de derde plaats als het gaat om de sterkste aantrekkingkracht en het beste imago. Dat blijkt uit onderzoek van het zakenblad Incompany naar de aantrekkingskracht en het imago van 500 bedrijven, overheden en instellingen. De UM staat in de Top-500 op plaats 181 en moet alleen de universiteiten van Utrecht en Amsterdam (VU) voor laten gaan. Zie
http://www.scienceguide.nl/Genres/Nieuws/Hogeronderwijs/rank.htm

De uitkomsten zijn gebaseerd op de voorkeuren van drieduizend hogeropgeleide professionals voor organisaties om er te werken, zaken mee te doen en erin te investeren. Daarnaast hebben de respondenten aan de hand van 12 imagofactoren aangegeven welk beeld ze van een organisatie hebben. Het gaat daarbij om factoren als betrouwbaar, innovatief en modern.

Bestuursvoorzitter Jo Ritzen van de UM noemt de uitslag voor Maastricht een erkenning van de kwaliteit van het onderwijs, onderzoek en de organisatie van de UM.