PERSBERICHT
Cognos kondigt Performance Management System aan en zet nieuwe standaard voor CPM
Cognos-systeem combineert Performance-oplossingen, de beste platformfunctionaliteit, best practices en een nieuw Powered by Cognos partnerprogramma
Nieuwegein, 28 juni 2005 Rob Ashe, president en CEO van Cognos (NASDAQ:COGN; TSX:CSN), heeft tijdens het jaarlijks internationaal klantenforum in Orlando het Cognos Performance Management System geïntroduceerd. Dit stelt organisaties in staat wereldwijd de prestaties te verbeteren en grote concurrentievoordelen te behalen.
Klanten hebben niet genoeg aan technologie om de prestaties te verbeteren , zegt Rob Ashe. Ze hebben oplossingen, best practices en actieve partners nodig. Het Cognos Performance Management System combineert al deze elementen, die bepalend zijn voor het succes van klanten.
Bij internationale organisaties in alle branches neemt de vraag naar Performance Management toe, waardoor aanbieders sneller met oplossingen moeten komen , zegt Mark Smith, Chief Excecutive Officer Research van Ventana Research. Met het Corporate Performance Management System speelt Cognos in op de behoefte van de markt. Het biedt oplossingen, een platform en partners om organisaties te helpen bij de strategische inzet van informatie en het behalen van concurrentievoordeel. Cognos combineert strategiemanagement, plannen, meten en monitoren in één systeem. Ventana is van mening dat klanten enorm zullen profiteren van deze holistische benadering die Performance Management mogelijk maakt voor de hele onderneming.
Het Cognos Performance Management System maakt bedrijven slagvaardig en verbetert het beslissingsproces in organisaties. Het doet dit door mensen en doelstellingen binnen verschillende activiteiten en managementfuncties met elkaar te verbinden, op basis van actuele informatie die aanzet tot actie. Het ontwerp combineert technologie, best practices en een actief partnersysteem allemaal elementen die klanten nodig hebben om succesvol te zijn.
§ Performance Management-oplossingen: Cognos en zijn meer dan 3.000 partners bieden Performance Management-oplossingen gebaseerd op de functionaliteit van het Cognos-platform. Deze is onder te verdelen in twee categorieën:
o Enterprise Performance:
§ Management van strategie en doelstellingen
§ Op basis van processen: met nieuwe Plan-to-Perform Blueprints voor risicoanalyse, allocatie en verkoopvergoeding. Zie ook het persbericht op:
§ Enterprise Performance-toepassingen op het gebied van financiën, productie en personeel
§ Vakgebied: waaronder oplossingen van de Powered by Cognos -partners. Zie ook het persbericht op: http://www.cognos.com/news/releases/2005/0627_4.html
§ Brancheoplossingen: oplossingen voor de farmaceutische industrie, financiële dienstverlening, recreatie, hotelwezen, detailhandel, luchtvaart en defensie, gezondheidszorg, onderwijs en overheid.
§ Geïntegreerd platform voor Performance Management: Het platform biedt alle functionaliteit die organisaties en partners nodig hebben om Performance Management-oplossingen te bouwen. Compleet met scorecarding en dashboarding, planning, analyse, query en rapportage en eventmanagement. Een andere belangrijke verbetering van het platform, Cognos 8 BI, wordt geïntroduceerd tijdens het Cognos Forum 2005.
§ Best practices: Oplossingen voor klanten en partners worden ontwikkeld door het Cognos-platform te combineren met best practices. Het
§ Platform services: Standaard open services ondersteunen het platform, bijvoorbeeld voor het realiseren van een portaal, beveiliging, beheer, het maken van informatie- en bedrijfsmodellen en data-integratie.
Om tegemoet te komen aan de toenemende behoefte van bedrijven aan Performance Management-oplossingen introduceert Cognos een nieuw partnerprogramma onder de naam Powered by Cognos . Dit programma is bedoeld ter ondersteuning van partners die oplossingen op basis van het Cognos-platform ontwikkelen, op de markt brengen en verkopen. Met name op de twee bovengenoemde gebieden. Zie ook het persbericht op
Volgens Gartner zal de CPM-markt in 2005 13 procent groeien tot ongeveer 650 miljoen dollar aan licentie-inkomsten. Tegen 2009 zal deze markt een omvang hebben van 900 miljoen dollar met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 9,9 procent, zo verwacht Gartner.*
De behoeften van klanten aan holistische oplossingen voor Performance Management zijn aan het groeien en zich aan het ontwikkelen. IBM en Cognos hebben allebei een rijk, elkaar aanvullend aanbod voor klanten die hun prestaties naar een hoger niveau willen brengen , zegt Inhi Cho, Director Marketing and Business Development van IBM. Samen bieden we klanten best practices en de benodigde functionaliteit voor optimaal inzicht in de prestaties van de hele organisatie. Met dit inzicht kunnen klanten innovatieve activiteiten ontplooien waarmee ze zich sterker onderscheiden van de concurrentie.
Het Performance-platform maakt het mogelijk allerlei fundamentele bedrijfsvragen beantwoord te krijgen op dezelfde, toegankelijke manier. Dit is heel lastig en kostbaar met de combinatie van handmatige methodes, softwarehulpmiddelen en Excel waarvan veel bedrijven gebruikmaken.
Onze strategische samenwerking met Cognos maakt onderdeel uit van een langetermijnvisie om beter gebruik te maken van onze informatie. Deze biedt het soort informatie op basis waarvan beslissers in onze hele organisatie actie kunnen ondernemen , zegt Andy Wojewodka, Director Business Systems and Dessin Support van Del Monte Foods. De aanpak van Cognos voldoet uitstekend aan onze behoeften op tactisch gebied en biedt ons een raamwerk waarvan we blijven profiteren bij de ontwikkeling van onze onderneming en onze toenemende behoefte aan geavanceerde analyse.
Ga voor een white paper over het Cognos Performance Management System naar:
* Bron: Gartner Market Focus: Corporate Performance Management, Worldwide, 2003 2009, C. Eschinger, C. Graham, L. Geishecker, F. Buytendijk, 4 maart 2005.
Over Cognos
Cognos, marktleider in oplossingen voor Enterprise Business Intelligence (EBI) en Corporate Performance Management (CPM), levert software die bedrijven helpt hun resultaten te verbeteren door een effectieve besluitvorming op alle niveaus van de onderneming mogelijk te maken.
Met CPM zijn organisaties in staat hun prestaties te meten ten opzichte van hun bedrijfsstrategie, zodat ze maatregelen kunnen treffen om deze op alle niveaus van de bedrijfsvoering op elkaar af te stemmen. Cognos biedt een CPM-raamwerk dat mensen, informatie en beslissingsstructuren in de hele organisatie verbindt en de totale managementcyclus met geïntegreerde software voor planning, budgettering, rapportage, analyse en scorecarding ondersteunt.
Cognos, opgericht in 1969, bedient meer dan 23.000 klanten in meer dan 135 landen. Cognos' CPM-oplossingen en diensten voor bedrijven zijn ook verkrijgbaar via meer dan 3.000 partners en resellers wereldwijd. Voor meer informatie: