Ingezonden persbericht
Quote
----------
Sparta Rotterdam promoveert relatiebeheer met SCOPE
Schiphol-Rijk, 28 juni 2005 - Na de promotie van Sparta Rotterdam naar de eredivisie gaat de Rotterdamse club als 9e Betaald Voetbal Organisatie ervoor om haar relaties te promoveren met SCOPE CRM. Sparta Rotterdam gaat gebruik maken van de SCOPE ASP (Application Service Providing) Enterprise Sports Edition, welke is voorzien van standaard branchespecifieke relatie-, contact-, marketing- en salesmanagement software.
Branchespecifieke keuze
"SCOPE kan ons voorzien in de behoefte om onze klanten beter van dienst te kunnen zijn en ondersteunt ons tegelijkertijd om de interne relatiebeheerprocessen te stroomlijnen, alles binnen een totaaloplossing voor de sport", aldus Manfred Laros, financieel en algemeen manager van Sparta Rotterdam. "Onze keuze werd versterkt door de positieve berichten van de andere clubs die SCOPE gebruiken", licht Laros verder toe.
Business to business
Met deze branchespecifieke oplossing zal Sparta Rotterdam zich in eerste instantie richten op business to business. Met SCOPE Contract Management, onderdeel uitmakend van de standaard Sport Edition, zullen 350 sponsors beter bediend worden, door meer inzicht in onder andere inhoud en looptijden van sponsorcontracten. Daarnaast zullen de processen binnen de BVO geprofessionaliseerd worden doordat met Contract Management een brug wordt geslagen tussen de commerciële en financiële afdelingen die verantwoordelijk zijn voor de kaartverkoop en contracten.
Business to consumer
Tegelijkertijd zal SCOPE worden ingezet voor de consumentenmarkt. Een eerste stap zal worden gemaakt in de contacten met de Sparta Kids Club, De Spartaantjes, met de inzet van ondermeer e-marketing. In een later stadium zullen ook de overige consumentcontacten, zoals seizoenkaarthouders, met SCOPE worden beheerd. Evenals andere clubs binnen de KNVB die met SCOPE werken, zal Sparta Rotterdam met SCOPE en de WTS- koppeling (world Ticketing System) kaartverkoop gaan organiseren.
----------
Unquote
Over Sparta Rotterdam
Sparta is Nederlands oudste betaald voetbalclub. De Rotterdamse vereniging werd opgericht op 1 april 1888 en is daarmee 117 jaar oud. Sparta werd zes maal kampioen van Nederland (1909, 1911, 1912, 1913, 1915 en 1959) en won drie maal de nationale beker (1958, 1962, 1966). Het grootste succes behaalde Sparta in 1960 toen de kwartfinale van de Europacup 1 (tegenwoordig Championsleague) werd behaald. Na de eerste degradatie in de historie van de club, in 2002, verbleef de traditieclub drie seizoenen in de Gouden Gids Divisie. Na het succes van afgelopen seizoen werd promotie bewerkstelligd waardoor Sparta Rotterdam terug is op het hoogste niveau!
Over SCOPE marketing technology
SCOPE marketing technology is een ervaren Nederlandse ontwikkelaar en leverancier van CRM software. SCOPE bouwt en verkoopt al meer dan 16 jaar systemen voor een effectieve ondersteuning van de klantinteractie binnen marketing-, verkoop- en serviceprocessen. Ook verzorgen we de bijbehorende werkzaamheden op het vlak van consultancy, maatwerk, installatie en implementatie, opleidingen en support services. Vanuit Schiphol-Rijk bedient SCOPE met ruim 60 medewerkers de Nederlandse markt. De klanten van SCOPE zijn actief in sectoren als financiële dienstverlening, ICT, overheid en onderwijs, handel en sport en recreatie. Het SCOPE CRM-systeem stelt relaties centraal in frontoffice en helpt om meer te verkopen of om beter diensten te verlenen. SCOPE CRM systeem organiseert doelgericht planningen en processen en ondersteunt elk communicatiekanaal. Voor meer informatie zie www.scope.nl.
----------
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
SCOPE marketing technology b.v.
Beechavenue 122
1119 PR Schiphol-Rijk
Postbus 12550
1100 AN Amsterdam Zuidoost
020-6554200
www.scope.nl
Afdeling Marketing Support
Esther de Vries - Communicatie/PR
020-6554223
pr@scope.nl
----------
® 2005 SCOPE marketing technology b.v. - Alle rechten voorbehouden