Ingezonden persbericht
Stella Artois® zet de stap naar de Braziliaanse biermarkt
InBev N.V. (Euronext: INB) kondigt vandaag de lancering aan in Brazilië van Stella Artois®, een van haar drie wereldwijde topmerken. Na de succesvolle lancering in november vorig jaar in Argentinië, zal Stella Artois® nu ook worden geproduceerd in de brouwerij van AmBev in de staat São Paulo. Eerst zal het als vatenbier verkrijgbaar zijn op selecte plaatsen in de stad São Paulo. Later, in de tweede fase van de lancering, zal het in haar "long neck" fles worden verkocht.
Gabriel Galembeck, meesterbrouwer van AmBev, reisde de voorbije maanden heen en weer tussen São Paulo en Leuven, België. Hij bestudeerde het recept, het speciale brouwproces en het ritueel dat hoort bij het drinken van een Stella Artois®. Hij nam het geheim van Stella Artois®' authentieke smaak, waarvan men reeds in meer dan 80 landen kan genieten, met zich mee naar de Braziliaanse brouwerij.
De lancering van Stella Artois® in Brazilië brengt het bedrijf weer een stap dichter bij het streefdoel dat het op 3 maart 2004 aankondigde, toen Interbrew en AmBev bekendmaakten dat ze hun krachten zouden bundelen als InBev: een totaal van 140 miljoen euro per jaar aan commerciële synergieën vóór belastingen tegen 2007.
In zijn commentaar bij deze gebeurtenis zei Brent Willis, Chief Commercial Officer van InBev: "InBev bestaat nog geen jaar, maar we zijn nu al getuige van de collectieve kracht van onze onderneming en van de belangrijke synergieën die ze teweegbrengt. In maart kondigden we de wereldwijde lancering van Brahma® aan, en nu, drie maanden later, introduceren we Stella Artois® in een van de meest dynamische biermarkten ter wereld. Dankzij deze lancering kunnen de Brazilianen kennismaken met dezelfde unieke smaak van dit verfijnde luxebier, dat consumenten over de hele wereld al jarenlang weten te waarderen."
Over InBev
InBev is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: INB) met hoofdzetel in Leuven, België. Het bedrijf, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1366, is vandaag de grootste brouwer ter wereld in volume. De strategie van InBev bestaat erin haar lokale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte overnames en door de consument op de eerste plaats te zetten. InBev heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Stella Artois®, Brahma®, Beck's®, Skol® - het derde beste verkopende bier wereldwijd - Leffe®, Hoegaarden®, Staropramen® en Bass®. InBev stelt ongeveer 77.000 mensen te werk en heeft activiteiten in meer dan 30 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2004 realiseerde InBev een netto-omzet van E8,57 miljard (inclusief 4 maanden AmBev). Bezoek voor meer informatie onze website www.InBev.com.
Contact informatie
Marianne Amssoms Patrick Verelst
Corporate Media Relations VP Investors Relations
Tel +32 16 27 67 11 Tel +32 16 27 65 41
Fax +32 16 50 67 11 Fax +32 16 50 65 41
marianne.amssoms@inbev.com patrick.verelst@inbev.com
-----------------------
Brussel, 28 juni 2005 - 1/1
---- --