Ingezonden persbericht


Persbericht


28 juni 2005

Andere benadering van Data Mining met Clementine voor nieuwe generatie marketeers

~ Studenten Avans Hogeschool doen bruikbare ervaring op met de inzet van SPSS-software ~

De eerste studenten Commerciële Economie hebben de lessen Data Mining met Clementine succesvol afgerond. De SPSS-oplossing maakt sinds kort deel uit van het lesblok "Marktonderzoek" aan Avans Hogeschool. Steeds meer studenten worden in Data Mining opgeleid. Om aan de slag te kunnen als moderne marketeer is het immers belangrijk te weten hoe je relevante marketinginformatie in de organisatie boven water kunt krijgen.

Een belangrijke motivatie van Avans Hogeschool om voor Clementine te kiezen was het feit dat het wereldwijd de meest verkochte Data Mining-tool is. Dit betekent dat studenten een grote kans hebben er in de praktijk mee te maken te krijgen. Daarnaast is de gebruikersinterface intuïtief en snel te doorgronden en biedt SPSS de beschikking over een kant-en-klaar Data Mining-bestand met een heldere handleiding en 150.000 records met voorgedefinieerde streams.

Paul Heise, docent Data Mining aan de Avans Hogeschool, toont zich erg tevreden over Clementine: "Ik ben er als docent per klas nog maar twee uur mee bezig geweest voor begeleiding. Meer om de context uit te leggen en mee te helpen met de begripsvorming over de door Clementine gegenereerde grafieken", geeft Heise aan.

Avans Hogeschool is niet de enige onderwijsinstelling die voor Clementine heeft gekozen. Inmiddels hebben ook Fontys Hogescholen, Hogeschool van Utrecht, Saxion Hogeschool, Erasmus Universiteit Rotterdam en de Universiteit Utrecht Clementine opgenomen in hun lespakket. "Binnen enkele jaren zullen honderden studenten, voorzien van de nodige kennis van Clementine en Data Mining, toetreden tot het bedrijfsleven," voorspelt SPSS Vice President van Vertical Product Marketing, Marcel Holsheimer.

(274 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over SPSS
SPSS is een wereldwijde leverancier van oplossingen voor data collectie, PredictiveMarketing en Predictive (Web) Analytics (Nasdaq:SPSS). De organisatie is actief in meer dan 80 landen en heeft ruim 1300 medewerkers.

SPSS is al 35 jaar actief op de markt voor analytische toepassingen en bekleedt een belangrijke positie op de markt voor data mining, text mining, web mining, data collectie en voorspellende marketing en biedt organisaties instrumenten om strategische beslissingen te nemen (datawarehousing, reporting, analyse, simulation en e-Metrics).

Met de geavanceerde en elkaar aanvullende oplossingen van SPSS kunnen organisaties al hun gestructureerde gegevens (on en off-line) en ongestructureerde gegevens integreren en analyseren om hun beslissingsprocessen en klantrelaties te optimaliseren. Meer informatie: www.spss.nl

Safe Harbor Statement
This press release contains forward-looking information made pursuant to the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward looking statements can be identified by phrases such as "anticipates," "believes," "estimates," "expects," "plans," "intends," "could," "designed," "should be" and other similar expressions which denote expectations of future events rather than statements of fact. These forward-looking statements involve factors that are subject to risks and uncertainties. These risks and uncertainties, which may not be currently ascertainable and many of which are beyond the Company's control, may cause the Company's actual results, performance or achievements to be materially different than the results, performance or achievements expressed in or implied by the forward-looking statements. These risks and uncertainties are described in the Company's filings with the Securities and Exchange Commission ("SEC"). Copies of these filings are available either on the SEC's website at www.sec.gov or from the Company's investor relations department. In light of these risks and uncertainties, the inclusion of forward-looking statements in this press release should not be regarded as a representation by the Company that any future results, performance or achievements will be attained. These forward-looking statements speak only as of the date on which they are made. The Company assumes no obligation to update the forward-looking statements contained in this press release.

# # #

Persinformatie

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien of Rian de Wit van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: mariekev / riand@lewispr.com http://www.lewispr.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Wiepke van der Wal van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: wiepke@spss.com http://www.spss.nl

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 23

5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com