TomToms Alexander Ribbink gekozen tot Marketeer of the Year 2005
Tijdschrift voor Marketing, Platform Innovatie in Marketing en Nima kennen titel unaniem toe aan TomTom COO
Amsterdam, 28 juni 2005 - Alexander Ribbink, COO en marketing topman van TomTom NV, is uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2005. De jury, bestaande uit vertegenwoordigers van Tijdschrift voor Marketing, het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en het Nima, kwam unaniem tot deze keuze.
In het juryrapport worden vooral het vermogen van TomTom geroemd om een heldere propositie neer te zetten, waarin niet de techniek maar het belang van de klant voorop staat. Zeker gezien de moeilijke Nederlandse marketingmarkt vond de jury het opmerkelijk dat TomTom er met veel succes in is geslaagd om navigatiesoftware van een 'eliteproduct' tot een retail product te maken, gebruiksvriendelijk en bereikbaar voor de massa. Het merk 'TomTom' is in korte tijd een begrip geworden in Nederland.
Volgens de jury heeft Ribbink hierbij duidelijk de regie in handen en heeft hij met een relatief beperkt marketingbudget veel weten te bereiken.
De titel 'Marketeer of the Year' is een jaarlijkse prijs dit jaar voor de vijfde keer wordt uitgereikt.
Over TomTom
TomTom NV is een toonaangevende aanbieder van persoonlijke navigatieproducten en -diensten voor de consumentenmarkt. Alle producten van TomTom worden ontwikkeld met de nadruk op innovatie, kwaliteit, gebruiksgemak en toegevoegde waarde voor de consument. TomTom biedt onder andere alles-in-één navigatieapparatuur aan, waarbij klanten het product meteen 'uit de doos' kunnen gebruiken. Daarnaast worden ook navigatiesoftwareproducten aangeboden die geïntegreerd kunnen worden met apparatuur van derden, bijvoorbeeld PDA's en smartphones. Het aanbod van producten en diensten van TomTom omvat onder meer de gerenommeerde TomTom GO familie van geïntegreerde navigatieapparatuur, TomTom Navigator software voor PDA's, TomTom MOBILE navigatiesoftware voor smartphones en TomTom Plus, een informatie- en dienstenpakket voor de TomTom navigatieproducten. TomTom werd opgericht in 1991 in Amsterdam en heeft kantoren in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Taiwan. De producten van TomTom worden zowel via een netwerk van top retailers in 17 landen als online verkocht. Voor nadere informatie verwijzen wij naar onze website: www.tomtom.com.
Ingezonden persbericht