Hulpdienst overspoeld door telefoon over hitte.
vrijdag 24 juni 2005 - Bron: Redactie SDGH/SOS Hulpdienst
De SOS Telefonische Hulpdienst heeft de afgelopen week steeds vaker
bellers gekregen, die zich zorgen maken over de aanhoudende hitte.
Omdat vrijdag sinds 11.30 uur officieel een hittegolf is bereikt,
verwacht de Telefonische Hulpdienst nog meer telefoontjes van bezorgde
mensen.
Directeur Nicole Teeuwen: Vooral ouderen hebben het zwaar deze dagen,
kunnen de slaap niet vatten en bellen s nachts. Ze zijn bezorgd dat
deze warmte er al zo vroeg in het jaar is, en vrezen de rest van de
zomer.
Het is voor de Telefonische Hulpdienst sowieso moeizaam om in de zomer
de bezetting 24 uur rond te krijgen i.v.m. vakantie, maar met dit weer
wordt dat extra lastig.
Nicole Teeuwen: er is meer in het algemeen behoefte aan groeiende
capaciteit, dus meer vrijwilligers. Er wordt steeds meer een beroep op
ons gedaan door de inwoners van de stad Utrecht en omgeving. Echter
wanneer er zaken spelen die de mensen erg bezighouden, stijgt het
aantal telefoontjes, en kunnen wij de vraag niet aan.
Dus besluit zij, vrijwilligers zijn bij ons altijd welkom om de
telefoon te bemensen, zodat wij nog beter in staat zijn om de mensen
die behoefte hebben aan een gesprek goed en met aandacht te woord te
staan.
Copyright © Stichting Digitale Gemeente Houten 1996 - 2005
Deze website is een particulier initiatief en wordt derhalve NIET
beheerd door de overheid (gemeente Houten).
Digitale Gemeente Houten