Compensatie voor @Home Telefonie-klanten

24.06.2005 / 17:03 / Rubriek: Economie / Organisatie: Essent nv

Onlangs is Essent Kabelcom in haar verzorgingsgebied gestart met het aanbieden van digitale telefonie onder de naam @Home Telefonie. De snelle groei van deze service stelt ons voor aanloopproblemen, waardoor wij niet altijd en overal het door ons gestelde kwaliteitsniveau kunnen garanderen. Essent Kabelcom brengt @Home Telefonie-klanten om die reden momenteel geen abonnementskosten in rekening. Op dit moment worden ook geen nieuwe abonnementsaanvragen ingewilligd.

Essent Kabelcom hanteert een hoog kwaliteitsniveau voor @Home Telefonie. Bij het opschalen van de dienst, met grote aantallen abonnees verspreid over een groter gebied, blijkt dat een aantal klanten soms last heeft van een minder goede gesprekskwaliteit en een minder betrouwbare verbinding.

Daarom worden er tijdelijk geen nieuwe aanmeldingen voor abonnementen aangenomen en krijgen bestaande abonnees compensatie voor de mogelijk verminderde dienstverlening. Essent Kabelcom zal hun abonnementsgeld over de afgelopen periode verrekenen met toekomstige facturen, totdat de aanloopproblemen achter de rug zijn.

Essent Kabelcom is een belangrijke speler in de Nederlandse kabelbranche. Het bedrijf is actief op het gebied van data- en telecommunicatie, radio, tv en internet, zowel voor de consument als het bedrijfsleven. Met een dagelijks bereik van zo'n 5 miljoen mensen in Noord-, Oost- en Zuid-Nederland via 1,7 miljoen kabelaansluitingen, is het het tweede kabelbedrijf in Nederland. Essent Kabelcom is een 100 % dochter van Essent NV.

Nadere informatie: www.essentkabel.com

---