Gemeente Nuth
13-06-2005
Wethouder Sleijpen maakt van service een punt
Wethouder Remy Sleijpen zal op vrijdag 24 juni van 11.00 tot 12.00 uur
het Servicepunt Openbare Werken versterken. Remy Sleijpen zal samen
met een van de vaste medewerkers van het Servicepunt de inwoners uit
de gemeente Nuth telefonisch te woord staan. Het Servicepunt neemt
elke melding of klacht in behandeling die door de afdeling Openbare
werken wordt afgehandeld.
De kracht van service
Het Servicepunt is een krachtig instrument van de gemeente Nuth om
samen met de inwoners van de gemeente Nuth het interieur van de
gemeente Nuth op orde te houden. Zoals bij elke burger thuis een
gebrek aan het interieur kan ontstaan, zo kan dit ook gebeuren met het
straatmeubilair van de gemeente. De inwoners kunnen met hun vragen en
opmerkingen bij het Servicepunt terecht over de volgende onderwerpen:
* onderhoud trottoirs en wegen;
* onderhoud groenvoorziening;
* onderhoud openbare verlichting;
* onderhoud riolering;
* verkeer;
* begraafplaatsen;
* sportterreinen;
* inrit-, riool-, en kapvergunningaanvragen.
Boter bij de vis
Wethouder Remy Sleijpen wil met zijn actie de voordelen voor de
inwoners van het Servicepunt meer onder de aandacht brengen. Meer
aandacht voor het Servicepunt leidt tot nog meer gebruikmaken van deze
service voor de inwoners. Het Servicepunt kent nogal wat voordelen
voor onze inwoners:
* Met het Servicepunt is de weg van melding tot actie door de
gemeente aardig verkort. Dat begint al met het eerste telefoontje.
Voorheen werd men doorverbonden met de ambtenaar die de klacht zou
afhandelen. Tegenwoordig is er één aanspreekpunt voor de melding
of klacht.
* De ambtenaar die u te woord staat, schrijft de aard van de melding
op en noteert daarbij naam, adres en telefoonnummer. Zo kunnen
wij, indien nodig, de beller op de hoogte houden over de verdere
afhandeling.
* Voor alle klachten en meldingen bestaat één registratiesysteem
waardoor elke ambtenaar die het Servicepunt bemant, steeds kan
opzoeken wat de stand van zaken is voor elke melding of klacht.
Voor de inwoners betekent dit dat weer één telefoontje voldoende
is om op elk moment erachter te komen hoe ver de afhandeling al is
gevorderd.
* Door het registratiesysteem voorkomen we ook dat zaken te lang
kunnen blijven liggen. We houden continue een vinger aan de pols.
Op deze wijze houden we samen het straatmeubilair keurig in orde en
zeggen we wat we doen en doen we wat we zeggen. Dat is service waarvan
elke inwoner de vruchten plukt.
Zichtbaar resultaat
In 2004 ontvingen wij ongeveer 1700 meldingen. Het merendeel van de
meldingen had betrekking op wegen, groenvoorziening en openbare
verlichting. De gemiddelde afhandeltermijn was 13 dagen. Waarbij dient
te worden opgemerkt dat afhankelijk van de aard van de melding de
afhandeling kan variëren van 1 dag tot 3 maanden. Een omgewaaide boom
op het wegdek wordt bijvoorbeeld direct opgeruimd. Het repareren van
een slecht trottoir kan meer tijd vergen. Beschikbare budgetten zorgen
er altijd voor dat de gemeente Nuth niet alles tegelijk kan oppakken
en uitvoeren.
Bereikbaarheid Servicepunt
Ons Servicepunt is telefonisch bereikbaar op 045-5659111 van:
* maandag tot en met donderdag 8.30 tot 12.30 uur en van 14.00 tot
17.00 uur;
* vrijdag 8.30 tot 12.30 uur en 14.00 tot 16.00 uur.
Buiten kantooruren kunt u ons eveneens bereiken. Voor dringende zaken
kunt u voor de wachtdienst kiezen. Voor minder acute meldingen of
klachten kunt u een boodschap inspreken. U wordt dan de volgende
werkdag teruggebeld.
U kunt het Servicepunt ook bezoeken tijdens de openingstijden van het
gemeentehuis:
* maandag t/m vrijdag van 9.00 uur 12.00 uur
Ook per e-mail is het Servicepunt bereikbaar: openbarewerken@nuth.nl
Het Servicepunt voor grenzeloze service aan onze inwoners.