Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Lijnden, 23 juni 2005
Leontien van Moorsel: Ambassadrice Gezond eten op het werk
Wielrenster Leontien van Moorsel is met ingang van 23 juni ambassadrice
'Gezond eten op het werk' voor Nederlands vierde cateraar, Avenance
Nederland. Zij wordt hiermee hèt gezicht van een gezonde levensstijl en
voedingspatroon voor werkend Nederland. Aangezien Nederlanders steeds
ongezonder leven en zwaarder worden, wil Avenance mensen bewust maken van de
noodzaak van gezonde voeding en voldoende lichaamsbeweging.
Verantwoord cateren
Gosse Visser, Algemeen Directeur Avenance Nederland: 'Op onze 450 locaties
gaan we het begrip 'verantwoord cateren' inhoud geven. Dit gaat in vorm van
gezondheidsprogramma's waarbij goede, gevarieerde voeding en voldoende
beweging het uitgangspunt zijn. Leontien van Moorsel wordt daarbij het
'gezonde' gezicht en zal onze gasten motiveren meer te bewegen om zodoende
aan hun gezondheid te werken. Tijdens haar sportcarrière stond Van Moorsel
bekend om haar topprestaties en doorzettingsvermogen. Als geen ander weet
zij hoe belangrijk goede voeding en bewegen is.'
Avenance
Op 23 juni 2005 is de naam Avenance Nederland gelanceerd. Avenance Nederland
is onderdeel van het in Frankrijk beursgenoteerde Groupe Elior en is
voortgekomen uit Holland Catering Specialisten (HCS), Restoplan, Modus food
& mood en Le Grand Bernard. Met ruim 2.000 medewerkers verdeeld over 450
restaurants in bedrijven en organisaties, is Avenance toonaangevend cateraar
in Nederland. Dagelijks worden 150.000 lunchgasten bediend. Avenance is ook
in Frankrijk, Italië en Engeland vertegenwoordigd. Groupe Elior is actief in
12 landen waar circa 50.000 medewerkers dagelijks 2,3 miljoen gasten van een
maaltijd voorzien.
---
---
---