Burgerjaarverslag
Het Burgerjaarverslag geeft een overzicht van de prestaties van de
gemeente. Onder andere op het terrein van de kwaliteit van
dienstverlening en burgerparticipatie. Is er een goede telefonische
dienstverlening? Hoe lang moest u wachten aan de balies? Krijgt u
antwoord op uw e-mail? Maar ook op het terrein van burgerparticipatie,
inspraakprocedures en klachten.
Kortom, de gemeente legt verantwoording af. Maakt inzichtelijk wat er
gebeurd is, en wat er gaat gebeuren in de toekomst. Deze informatie
maakt duidelijk waar u op mag rekenen qua dienstverlening. En voor de
gemeente zelf is het een goed middel om haar eigen prestaties kritisch
te bekijken.
Om de prestaties ook meetbaar te maken heeft de gemeente normen voor
dienstverlening ontwikkeld. In het Burgerjaarverslag 2004 treedt de
gemeente hiermee voor het eerst naar buiten.
Elke gemeente is verplicht om jaarlijks een Burgerjaarverslag uit te
brengen. Annemarie Jorritsma is als burgemeester verantwoordelijk voor
de kwaliteit van dienstverlening, daarom publiceert zij dit verslag.
Het Burgerjaarverslag is in gedrukte vorm beschikbaar (gratis af te
halen bij stadhuis en stadsdeelkantoren) en in digitale vorm (pfd):
Burgerjaarverslag 2004 (2 MB)
Burgerjaarverslag 2003 (1,7 MB)
Gemeente Almere