Café du Print / Cannes Lions
Café du Print
---
Woensdag 22 juni organiseert Sanoma Uitgevers in samenwerking met o.a.
de Groep Publiekstijdschriften van het Nederlands Uitgeversverbond
voor de zesde keer Café du Print* in Cannes.
Aad Kuijper (van Lowe Paris) zal kort vertellen over de printsituatie
in Frankrijk, printjuryleden Antoine Houtsma (Doom&Dickson) en Jens
Mortier (MortierBrigade, België) zullen vertellen over hun ervaringen
als printjurylid. Hoe is de jury tot zijn beslissingen gekomen? Wat
zijn de trends en welke rol spelen Nederland en België daarin? Ook
Lode Schaeffer (S-W-H) en Marcel Hartog (N=5) discussiëren mee.
Café du Print is een discussiebijeenkomst voor de Nederlandse en
Vlaamse afgevaardigden tijdens het internationale reclamefestival in
Cannes. Geïnspireerd door de Press & Poster expositie wordt er met een
panel van prominente reclame creatieven gediscussieerd o.l.v. Koos de
Boer van Sanoma Uitgevers - over de ontwikkelingen in print
wereldwijd.
Voorafgaand aan Café du Print verzamelen senior creatieven (o.a. Wim
Ubachs, Lode Schaeffer en Erik Wünsch) en Jonge Honden zich
woensdagochtend om 11.00 uur bij de Press & Poster expositie in het
Palais des Festival. In kleine groepjes wordt er langs het werk
gelopen en gediscussieerd.
Voorgaande jaren kon Café du Print rekenen op enthousiaste medewerking
van o.a. Joeri Bakker, Maarten Bakker, Lysbeth Bijlstra, Christien van
Citters, Darre van Dijk, Herbert van Hoogdalem, Diederick Hillenius,
Bas Korsten, Niels Meulman, J-P Nieuwerkerk, Romke Oortwijn, Piebe
Piebenga, Pepijn Rooijens, Lode Schaeffer, Kees Sterrenburg, Guillaume
van der Stighelen, Henny van Varik, Rob van Vijfeijken, Ron Walvisch,
Erik Wünsch, Jeroen van Zwam.
Café du Print: iedereen is welkom op woensdag 22 juni om 16.00 uur,
Noga Hilton, Brougham Salon.
* Cafe du Print is een initiatief van Sanoma Uitgevers i.s.m. ADCN,
Jonge Honden, Adformatie, Cebuco, NUV/Groep Publiekstijdschriften en
de Telegraaf.
---
Cannes Lions Amsterdam - 15 september 2005
Ook dit jaar zal het Cannes Lions evenement in Amsterdam plaatsvinden.
Tijdens dit evenement wordt al het winnende creatieve werk voor wat
betreft film en print getoond. Er zullen workshops plaatsvinden en
uiteraard zullen borrel en bijbehorend feest niet ontbreken. De
voorlopige datum van Cannes Amsterdam is 15 september 2005. De locatie
is op dit moment nog niet bekend. Wel is zeker dat ook in de
ontwikkeling van Cannes Amsterdam de creatieven de touwtjes in handen
krijgen. Up-to-date informatie vindt u op www.canneslions.nl .
Partners in Cannes Lions Amsterdam zijn:
Adformatie, NUV/Groep Publiekstijdschriften, Radio 538, Sanoma
Uitgevers, Usual Suspects en VEA.
Nederlands Uitgeversverbond