Cannes: Café du Print
7 juni 2005
Woensdag 22 juni organiseert Sanoma Uitgevers voor de zesde keer Café
du Print* in Cannes.
Café du Print is een discussiebijeenkomst voor de Nederlandse en
Vlaamse afgevaardigden tijdens het internationale reclamefestival in
Cannes. Geïnspireerd door de Press & Poster expositie wordt er met een
panel van prominente reclame creatieven gediscussieerd olv Koos de
Boer van Sanoma Uitgevers - over de ontwikkelingen in print
wereldwijd.
Aad Kuijper (van Lowe Paris) zal kort vertellen over de printsituatie
in Frankrijk, printjuryleden Antoine Houtsma (Doom&Dickson) en Jens
Mortier (MortierBrigade, België) zullen vertellen over hun ervaringen
als printjurylid. Hoe is de jury tot zijn beslissingen gekomen? Wat
zijn de trends en welke rol spelen Nederland en België daarin? Ook
Lode Schaeffer (S-W-H) en Marcel Hartog (N=5) discussiëren mee.
Voorafgaand aan Café du Print verzamelen senior creatieven (o.a. Wim
Ubachs, Lode Schaeffer en Erik Wünsch) en Jonge Honden zich
woensdagochtend de 22ste juni om 11.00 uur bij de Press & Poster
expositie in het Palais des Festival. In kleine groepjes wordt er
langs het werk gelopen en gediscussieerd.
Voorgaande jaren kon Café du Print rekenen op enthousiaste medewerking
van o.a. Joeri Bakker, Maarten Bakker, Lysbeth Bijlstra, Christien van
Citters, Darre van Dijk, Herbert van Hoogdalem, Diederick Hillenius,
Bas Korsten, Niels Meulman, J-P Nieuwerkerk, Romke Oortwijn, Piebe
Piebenga, Pepijn Rooijens, Lode Schaeffer, Kees Sterrenburg, Guillaume
van der Stighelen, Henny van Varik, Rob van Vijfeijken, Ron Walvisch,
Erik Wünsch, Jeroen van Zwam.
Café du Print: iedereen is welkom op woensdag 22 juni om 16.00 uur,
Noga Hilton, Brougham Salon.
---
* Cafe du Print is een initiatief van Sanoma Uitgevers i.s.m. ADCN,
Jonge Honden, Adformatie, Cebuco, NUV/Groep Publiekstijdschriften en
de Telegraaf