Grote Europese verlader kiest knowhow van B-Cargo en SNCF
16/06/2005
voor een strategische goederenstroom van 2,8 miljoen ton
B-Cargo en de SNCF delen mee dat op 15 juni een letter of intent werd
getekend voor de realisatie van een goederenvervoer van 2,2 miljoen
ton tussen Duinkerke en Luik en van 600.000 ton tussen Seraing en
Duinkerke, en dit voor een periode tot 2010.
Deze letter of intent volgt op een internationale marktraadpleging die
in 2004 werd gelanceerd voor het transporteren van ijzer- en
staalproducten van Duinkerke richting Luik en van cokes in de
omgekeerde richting.
In hun gezamenlijk bod op deze marktraadpleging hebben B-Cargo en Fret
SNCF op een heel nauwgezette manier kunnen ingaan op de door de klant
gestelde eisen inzake betrouwbaarheid, stiptheid, aanpassingsvermogen
en flexibiliteit. De spoorondernemingen hebben bovendien een vernieuwd
aanbod voor het transport van ongeveer 600.000 ton cokes op jaarbasis
naar Duinkerke ingediend.
Voorgestelde oplossing:
- een transportorganisatie met specifiek toegewezen middelen:
wekelijks 30 tot 35 treinen van elk 2.300 ton bruto;
- soepel inspelen op de ontwikkelingen door het inzetten van
bijkomende treinen dankzij het aanpassingsvermogen van de toegekende
productiemiddelen,
- de mogelijkheid voor de klant om desgevallend treinen te annuleren
door een soepel aanbod in het kader van de letter of intent,
- aantrekkelijke economische voorwaarden,
- moderne wagens die perfect aangepast zijn aan de noden van de klant.
B-Cargo en Fret SNCF hebben vorig jaar al hun professionele aanpak
bewezen door 250.000 ton ijzer- en staalproducten te vervoeren tussen
Duinkerke en Luik. Deze goederenstroom bedraagt, heen en terug, 1
miljoen ton in 2005.
In het kader van de nieuwe marktraadpleging werd een letter of intent
getekend die loopt over meedere jaren. In 2006 voorziet men 1,5
miljoen ton om te stijgen tot 2,8 miljoen ton in 2010.
""
NMBS