Resultaten Klanttevredenheidsonderzoek stadhuis Leiden
In april jl. is aan een aantal bezoekers van het stadhuis gevraagd om hun oordeel te geven over de service. Dit onderzoek gebeurde in het kader van de landelijke benchmark 'Dienstverlening publiekszaken'. In het onderzoek stonden o.a. de onderdelen deskundigheid en vriendelijkheid van de medewerkers centraal. Ook werd gevraagd naar de mening over de openingstijden, wachttijd, prijzen en parkeergelegenheid.
Uit het eindrapport blijkt, dat de bezoekers met name te spreken zijn over de vriendelijkheid van de medewerkers. Dit onderdeel wordt beoordeeld met een 8,4. Ook over de deskundigheid van de medewerkers op het stadhuis is men zeer tevreden (oordeel: 8,2).
De prijs van de producten van het stadhuis vinden veel bezoekers te hoog. Op dit onderdeel wordt slechts een 5 gescoord. Ook de parkeergelegenheid kan beter, deze wordt met een 5,8 beoordeeld. Maar de openingstijden van het stadhuis bevallen de bezoeker weer goed en ook de wachttijd vindt men acceptabel. (oordeel: 7,1 en 7).
Het totaaloordeel van bezoekers van het stadhuis over de service van het stadhuis is 7,6
(het landelijke gemiddelde is 7,3). Vergeleken met de 6,9 van 2004 is de tevredenheid over de service dus duidelijk toegenomen.
Nadere informatie:
mw. G. Hueber, communicatieadviseur Dienst ID, tel. (071) 516 54 15.
---- --
Gemeente Leiden