ORDINA NV
Rubriek: Economie
Datum en tijd: 17-06-2005 11:01

PERSBERICHT

Gemeente Amsterdam in zee met Ordina voor de realisatie van het servicenummer en het digitale loket

Aanbesteding gemeentelijk servicenummer afgerond

Nieuwegein/ Amsterdam 17 juni 2005 - De gemeente Amsterdam heeft Ordina als hoofdaannemer aangesteld voor de realisatie van het digitale loket en het gemeentelijke Servicenummer. Met dit Servicenummer wordt de dienstverlening aan de Amsterdammer nog verder verbeterd. De overeenkomst wordt vandaag formeel ondertekend en de gemeente Amsterdam verwacht dat het servicenummer per 1 januari 2006 bereikbaar is.

In april heeft de Amsterdamse gemeenteraad ingestemd met het voorstel van het college van B&W over de komst van één servicenummer, waar burgers en bedrijven uit Amsterdam terecht kunnen voor alle vragen, meldingen en klachten. Het nummer zal per 2006 bereikbaar zijn per telefoon én internet en is bedoeld om het voor burgers zo eenvoudig mogelijk te maken om vragen te stellen, informatie te vinden en bijvoorbeeld vergunningen aan te vragen. 80% van de vragen kan straks direct worden beantwoord dankzij een uitgebreide kennisdatabank. De overige 20% zal worden doorverbonden naar de juiste gemeentelijke organisatie. Burgemeester Cohen, wethouder Griffith en wethouder Maij zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de uitvoering van dit servicenummer.

Voor de inrichting van het digitale loket, van waaruit deze service aan de burgers verleend gaat worden, heeft de gemeente een contract gesloten met Ordina. Het contract heeft betrekking op de eerste fase van het project, die erin voorziet dat 14 stedelijke diensten per 1 januari 2006 aangesloten zijn op het servicenummer en het digitale loket. Ordina wordt als hoofdaannemer betrokken bij de implementatie en ingebruikname van de programmatuur ten behoeve van het Servicenummer en gaat de gemeente ondersteunen bij het herontwerp van de dienstverleningsprocessen.

'Ordina presenteerde de beste aanpak, waarbij de kwaliteit van het plan van aanpak en de mate waarin voldaan kon worden aan de behoeften van de gemeente de doorslag gaven', aldus Ben Verleg, Programmamanager Dienstverlening bij de gemeente Amsterdam. 'Als gemeente investeren wij flink in de uitbreiding van onze digitale dienstverlening en wij zijn ervan overtuigd dat dit project in samenwerking met Ordina onze diensten beter en sneller toegankelijk maakt voor de inwoners van Amsterdam.'

Ronald Kasteel, voorzitter van de Raad van Bestuur van Ordina: 'Deze mooie opdracht van de gemeente Amsterdam versterkt de positie van Ordina als dé front office-specialist voor de overheid.'

Over Ordina
Ordina is met een omzet van EUR 383 miljoen in 2004 een van de grootste beursgenoteerde dienstverleners in de Nederlandse en Belgische markt voor Informatie en Communicatie Technologie (ICT) en management consultancy. Wij profileren ons nadrukkelijk als partner van de klant. Met onderscheidende business proposities en superieure vakkennis willen wij waarde toevoegen aan de business van onze klanten. Wij zijn actief op de gebieden Business en Enterprise Solutions, System Integration & Development, Technical Automation, Netwerk- & Infrastructuur Consulting, Application Management en Business Process Outsourcing. Kennis en kunde voor branchespecifieke vraagstukken en oplossingen zijn geconcentreerd in de sectoren Finance, Public, Trade,Transport & Industry (TTI) en Energy, Telecom & Media (ETM). Ordina is opgericht in 1973 en telt ruim 3.700 medewerkers. Het aandeel Ordina N.V. is genoteerd aan Euronext Amsterdam.