05307OWT
Datum
13 juni 2005
Vervangen tegelbestrating bij Stadskantoor 3
Start werkzaamheden vrijdag 17 juni 2005
Op vrijdag 17 juni start in opdracht de gemeente Tilburg de vervanging van de huidige tegelbestrating bij Stadskantoor 3. De tegels, aan de buitenzijde van Stadskantoor 3, zijn aan de zijde van de Stadhuisstraat en aan de zijde van de Alexanderstraat op veel plaatsen beschadigd.
De huidige antracietkleurige tegels zijn niet bestand tegen zware belasting. Bovendien komen de tegels door vocht los te liggen. Daarom worden ze vervangen door een toplaag van gietasfalt met een 'streetprint'. Dat wil zeggen dat er in het asfalt een motief van bestrating wordt gedrukt. De lichtgekleurde tegels voor de ingang van Stadskantoor 3 blijven liggen.
Uitvoeringsplanning
De werkzaamheden starten op vrijdag 17 juni en duren, afhankelijk van het weer, tot begin juli. De werkzaamheden starten aan de zijde van de Stadhuisstraat. Daarna volgt de zijde van de Alexanderstraat.
Geluidsoverlast
De sloop van de tegelbestrating kan enige geluids- en stofoverlast veroorzaken. De aannemer heeft van de gemeente toestemming gekregen om de sloopwerkzaamheden op de volgende tijdstippen uit te voeren:
- op vrijdag 17 juni tussen 13.00 en 19.00 uur;
- op zaterdag 18 juni tussen 7.00 en 19.00 uur;
- op zaterdag 25 juni tussen 7.00 en 19.00 uur.
Bereikbaarheid kantoren
In de periode van vrijdag 17 juni tot begin juli, wordt er ter hoogte van de werkzaamheden een werkterrein ingericht dat wordt afgezet met dranghekken. Het gedeelte aan de Stadhuisstraat is dan tijdelijk versmald, maar blijft wel bereikbaar voor verkeer. Het gedeelte Alexanderstraat bij Stadskantoor 3 wordt tijdens de werkzaamheden een aantal keer volledig afgesloten voor verkeer.
De ingang van Stadskantoor 3 blijft altijd bereikbaar.
De ingangen van de overige kantoorpanden zijn op bepaalde tijdstippen niet bereikbaar. De panden zijn dan bereikbaar via tijdelijke noodingangen aan de achterzijde van het gebouw aan het Kerkpad. Dit wordt met tekstborden aangegeven.
Met de beheerders van de kantoorpanden worden tijdig afspraken gemaakt over de bereikbaarheid van hun panden via een noodingang.
Z.O.Z.
Meer informatie
Hebt u nog vragen over de werkzaamheden, dan kunt u op werkdagen tijdens kantooruren contact opnemen met:
- Paul Moorees (toezichthouder gemeente), telefoonnummer 013 540 81 20 of 06 - 53 41 93 68;
- Gebr. Van Kessel (aannemer), telefoonnummer 013 547 92 33. Of u kunt rechtstreeks contact opnemen met de heer Rob Hazenberg, telefoonnummer 06-11 00 85 56.
( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( (
Alle informatie over actuele en toekomstige werkzaamheden aan riolering, wegen, groen en gemeentegebouwen, uitgevoerd door de gemeente Tilburg, is ook te bekijken op: http://openbarewerken.tilburg.nl
---- --
Gemeente Tilburg