Ingezonden persbericht


Hoorn, Rotterdam, 16 juni 2005

Nauwe samenwerking tussen De Heus en TradeDoubler

De Heus Multi Response Media BV, marktleider in Nederland in gedrukte en digitale response media, en TradeDoubler BV, Nederlands en Europa's grootste aanbieder van online marketing en sales oplossingen, gaan nauw samenwerken.

De Heus gaat ondermeer gebruik maken van de software van TradeDoubler om haar eigen affiliate activiteiten uit te voeren. Deze activiteiten hebben niet alleen tot doel om de diverse consumentenportalen (o.m. first-impressions.nl en belrace.nl) te voeden met meer traffic t.b.v. haar adverteerders. Het is ook de bedoeling dat De Heus dezelfde affiliate activiteiten als TradeDoubler gaat uitvoeren, waarmee zij dus ook een provider op dit gebied wordt. Hiertoe krijgt De Heus ook indirect toegang tot het affiliate netwerk van TradeDoubler van ruim 27.000 affiliates.

Uiteraard rijst de vraag of TradeDoubler niet een concurrent in het zadel helpt. Jeroen Kramer, managing director Benelux van TradeDoubler, beweert van niet. "Wij hebben verschillende werkwijzes die zorgen voor een onderscheid in zowel advertisers als affiliates. Ook is het business model nogal verschillend. Waar TradeDoubler veel tijd en aandacht besteed aan haar advertisers inclusief online consultancy-diensten, alsmede diverse extra diensten, zoals o.a. keyword buying, zal De Heus zich juist richten op de basisdienstverlening aan kleinere advertisers en dito affiliates. De grotere advertisers zullen juist via ons hun weg weten te vinden naar de specifieke dienstverlening van de Heus. Hierdoor zullen beide partijen automatisch onderscheidend blijven en elkaar juist nog meer versterken" aldus Kramer.

Ook Rob de Heus, oprichter en algemeen directeur van De Heus, voorziet geen problemen en is razend enthousiast: "Op het gebied van performance based advertising en affiliate marketing zien wij TradeDoubler als kampioen van de eredivisie en willen De Heus graag kampioen van de eerste divisie laten worden, zonder promotiekansen overigens."
Het is De Heus niet ontgaan dat TradeDoubler veelal met grotere A-advertisers werkt en dat de kleinere partijen niet worden toegelaten, simpelweg omdat het businessmodel van TradeDoubler zich daarvoor niet leent.
"Er ontstaat derhalve voor beide partijen nu een win-win-situatie. Enerzijds doordat TradeDoubler alle kleinere en niche advertisers direct kan doorverwijzen naar De Heus i.p.v. naar de concurrenten, anderzijds doordat TradeDoubler haar huidige advertisers direct toegang kan geven tot de consumentenportalen van De Heus, die qua traffic bovendien verder gevoed worden door het affiliateprogramma hiervan ook publiekelijk via het netwerk van TradeDoubler te laten lopen."

Meer details dan dat er sprake is van een soort barterdeal in de vorm van deling van diverse opbrengsten, willen beide partijen niet kwijt.

Over TradeDoubler
TradeDoubler is Europa's grootste aanbieder van online marketing en sales oplossingen. TradeDoubler beheert haar eigen IT platform met een superieur meet- en administratiesysteem, waarbij performance based marketing het sleutelwoord is. TradeDoubler is momenteel actief in 16 Europese landen (HQ in Zweden) met 200 medewerkers (15 in Nederland) en heeft meer dan 900 advertisers (100 in Nederland) en ruim 500.000 publishers (27.000 in Nederland) in haar netwerk. TradeDoubler richt zich voornamelijk op grote (inter)nationale A-merken. Tot haar klanten behoren ondermeer Apple, Dell, Air France ­ KLM, Kelkoo, Centerparcs, Sony, Nokia, Wehkamp, TUI, Thomas Cook en eBay.

Voor meer info:
TradeDoubler BV
Jeroen Kramer
T: +31 (0)10 2863977
E: jeroen.kramer@tradedoubler.com
I: www.tradedoubler.com

Over De Heus Multi Response Media
De Heus is Nederlands grootste aanbieder van off- en online response concepten. Jaarlijks verstuurt zij ruim 30 miljoen carddecks en bonnenboekjes en 50 miljoen e-mail nieuwsbrieven. Tevens is De Heus eigenaar van meer dan 20 websites met een uniek bereik van 1 miljoen bezoekers en 40 miljoen bannerviews per maand. De Heus is met 15 medewerkers uitsluitend actief in Nederland en heeft meer dan 300 advertisers en 1300 publishers in haar netwerk. De Heus richt zich voornamelijk op in sales- leads geïnteresseerde klanten. Tot haar klanten behoren ondermeer Sanoma, Aegon, ANWB, Ohra, Consumentenbond, De Telegraaf, De Lotto, ECI, De Staatsloterij, Wannahaves, Yves Rocher en WNF.

Voor meer info:
De Heus Multi Response Media BV
Rob de Heus
T: +31 (0)229-283000
E: rob@deheus.nl
I: www.deheus.nl


---- --