Time : 3:52:32 PM
Date : Wednesday, June 15, 2005
Sender Name: Vocalcom

Philips implementeert Contact Center oplossing van Vocalcom bij Gouden Gids

Philips Business Communications (PBC), onderdeel van Royal Philips Electronics heeft een nieuw Contact Center opgeleverd aan Gouden Gids B.V. De belangrijkste drivers achter het nieuwe Contact Center zijn intensiever klantcontact tegen beheersbare kosten. Philips heeft als system integrator het maatwerk en de integratie uitgevoerd gebaseerd op de Hermès contact center suite van Vocalcom. Philips levert deze oplossing als partner van Vocalcom. Naar verwachting volgt nog dit jaar een verdere uitbreiding tot 100 agenten en wordt verdere Europese uitrol nader overwogen.

Gouden Gids opende in mei een Contact Center in het kantoorgebouw Atrium in de Muziekwijk van Almere. Men biedt in eerste instantie +/- 25 seats, voor 'flex'-werkers. Daarnaast zal Gouden Gids een aanzienlijke groei van het aantal vaste medewerkers op deze locatie doormaken. Eind van het jaar verwacht men 100 mensen werk te bieden. Het gaat om een uitbreiding van de activiteiten van Gouden Gids en nieuwe werkgelegenheid in groot-Almere. Vanuit het Contact Center zal tijdens reguliere kantooruren zowel marketing onderzoek en telefonische business-to-business verkoop ten behoeve van de Nationale telefoongids en Gouden Gids plaatsvinden. Gouden Gids verwacht vanuit dit kantoor jaarlijks contact te hebben met meer dan 200.000 bedrijven.

"Meer dan vroeger het geval is willen we het aantal keren dat we contact hebben met de klant zonder al te veel extra operationele kosten vergroten" aldus Sander Janmaat, manager In- en externe Betrekkingen. "Dankzij de implementatie van de Contact Center oplossing van Vocalcom door Philips hebben we hierop een passend antwoord gevonden dat bovendien de nodige openheid voor integratie biedt. In combinatie met de web-based oplossingen is dit een geweldige basis om de dienstverlening ten behoeve van klanten nieuwe innovatieve dimensies te geven".

Op dit moment worden de verrichtingen van het contact center nauwkeurig gevolgd om te zien of deze applicatie ook toepasbaar is in andere landen. Naast het contact center levert Philips ook de overige communicatie infrastructuur, waaronder een SOPHO 2000 IPS IP Communicatie Server en bijbehorende telefoontoestellen.


****

Over Gouden Gids

Gouden Gids BV, sinds 1964 werkzaam in Nederland als uitgever van de Gouden Gids, is onderdeel van World Directories. World Directories maakte tot eind november 2004 deel uit van het VNU concern. Sindsdien staat World Directories met de hulp van enkele belangrijke aandeelhouders op eigen benen. World Directories is één van de grootste internationale uitgevers van telefoongidsen en beroeps- en bedrijvengidsen buiten de Verenigde Staten. De organisatie heeft vestigingen in België, Portugal, Ierland, Zuid-Afrika, Puerto Rico en natuurlijk Nederland. In totaal geeft World Directories meer dan 100 verschillende Gouden Gidsen en alfabetische telefoongidsen uit in zes talen. Meer informatie vindt u op www.goudengids.nl .

Contact:
Sander Janmaat

+31 (0) 20 567 6404 of per mail pers@goudengids.nl

Over Philips
Philips Business Communications (PBC) is een van de belangrijke internationale spelers op het gebied van bedrijfscommunicatie. Naast innovatieve IP telefoniesystemen levert PBC ook een veelvoud aan branchespecifieke applicaties en een compleet portfolio aanvullende diensten, waaronder advies, maatwerk, integratie, training, management en onderhoud.
Via een mondiaal netwerk van eigen verkoopkantoren in meer dan 20 landen en een uitgebreid distributienetwerk in 50 landen worden meer dan 12 miljoen eindgebruikers in de gehele markt, van kleine organisaties tot de grootzakelijke sector bedient. Meer informatie vindt u op www.sopho.philips.com.

Contact:
Bert van Koelen

+31 (0)35 689 3145 of bert.van.koelen@philips.com

Over Vocalcom
Vocalcom is een leidinggevende ontwikkelaar en integrator van oplossingen voor contactcenters. De firma werd opgericht in 1995 met hoofdkantoor in Parijs en beschikt vandaag over eigen vestigingen en distributeurs wereldwijd. In Nederland is Philips een belangrijke distributeur van Vocalcom oplossingen. De contactcenteroplossingen van Vocalcom bieden efficiënte, betaalbare en winstgevende klantinteractie. Het unieke alles-in-één platform Hermès heeft wereldwijd tienduizenden users in de meest uiteenlopende industrieën. Hermès werd vijf keer op rij verkozen tot product van het jaar door verschillende vaktijdschriften en -organisaties. Meer informatie over Vocalcom vindt u op www.vocalcom.com

Contact:
Peggy Van der Auwera

+32 (0)2 467 82 93 of p.vanderauwera@vocalcom.be

URL: http://www.vocalcom.com