GPO betrekt Nieuwe Garde bij brainstorm
13 juni 2005
Woensdagavond 15 juni organiseert Nieuw Garde, netwerk voor jonge
creatieven, op verzoek van het Groninger Promotie Overleg (GPO) een
brainstorm in In-Kaleido, het voormalige KPN-pand aan de Munnekeholm.
Doel van de avond is om samen met vertegenwoordigers van creatief
Groningen én (aankomende) studenten en hun ouders van gedachten te
wisselen over een nieuwe `Er gaat niets boven Groningen' (EGNBG)
campagne over studeren in Groningen. GPO heeft in navolging van de
creatieve stad manifestatie `Groningen Gist' het initiatief genomen
kruisbestuiving te stimuleren tussen overheids-, onderwijsinstellingen
en creatief Groningen.
De brainstorm zal uitgevoerd worden door een 20-tal genodigden,
waaronder scholieren, ouders, studenten en creatieven uit het Nieuwe
Garde netwerk. De GPO-leden die provincie, gemeente, RUG en
Hanzehogeschool vertegenwoordigen, spelen de rol van jury tijdens de
brainstorm. Bovendien zijn ze beschikbaar om feitelijke informatie te
verstrekken met betrekking tot de bestaande EGNBG-onderwijscampagnes
van het GPO.
Doel campagne studeren in Groningen
Doel van de landelijke EGNBG-campagne is potentiële studenten te
verleiden naar Groningen te komen voor een bezoek aan de open dagen
van RUG en Hanzehogschool. Daarnaast wil het GPO het imago van jonge,
bruisende studiestad te versterken.
De onderwijspartners bepalen samen met de gemeente en de provincie de
inhoud en de vorm
van de campagne. De campagne van de afgelopen twee jaar bestond uit
twee radiospots die voorafgaand aan de voorlichtingsdagen zijn
uitgezonden op twee landelijke radiozenders (Yorin, Radio 538) voor
jongeren, vier keer per jaar, twee weken lang, acht keer per dag.
Doel samenwerking GPO
Doel van het GPO is (meer) samen te werken met andere promotiepartners
en het bedrijfsleven en daarbij vooral vanuit promotieperspectief te
kijken naar wat ons bindt in plaats van onderscheidt. Uitgangspunt is
eenheid creëren in communicatie. Deze samen-werking levert grote
promotionele voordelen op. Alleen door strategisch inhoudelijk én
financieel samen te werken is ontwikkeling van een structurele,
landelijke campagne over Groningen realistisch. Betrokken partijen
kijken daarbij vooral goed hoe de landelijke EGNBG-campagnes de eigen
communicatiemix kunnen versterken en vice versa. Het GPO wil Groningen
bij voorkeur het hele jaar door in de media zien of horen. Dit gebeurt
vanuit verschillend imagoperspectief: studeren, economie & kwaliteit
van leven, toerisme & cultuur. Afgelopen week ging de landelijke
EGNBG-economiecampagne van start.
Provincie Groningen