FloraHolland


Bemiddelingsbureau actief bij invullen marktvraag

FLORAHOLLAND (15 juni 2005) - Het Europese supermarktkanaal heeft steeds meer belangstelling voor grote partijen die zich kenmerken door een uniforme sortering, goede kwaliteit en een specifieke productsortering. Kwekerij Apollo, jaarrondteler van Amaryllis, speelt daar met zijn producten op in.

Deze kwekerij heeft, samen met het Bemiddelingsbureau van FloraHolland, onderzocht op welke wijze het bedrijf kan voldoen aan deze marktvraag. Allereerst is er een marktplan opgesteld en heeft FloraHolland kwekerij Apollo in contact gebracht met specifieke kopers van elk afzetsegment. Daarnaast is één van de productielocaties speciaal ingericht voor productie voor het retailsegment. Verder is er een verwerkingsmachine aangeschaft voor boeketten, om in te kunnen spelen op de behoefte aan kant-en-klare boeketten.

Ten slotte is er in samenwerking met het Bemiddelingsbureau promotiemateriaal ontwikkeld. Naast het bedrijfsprofiel is er ook een brochure gemaakt waarin het assortiment Amaryllis staat afgebeeld en de Amaryllisboeketten inclusief de toegevoegde waarde. Dit alles heeft geresulteerd in een marktconforme afzet. Ieder marktsegment heeft uiteindelijk zijn specifieke behoefte als het gaat om sortering, prijs, verpakking en toegevoegde waarde.


---