FloraHolland
Bemiddelingsbureau actief bij invullen marktvraag
FLORAHOLLAND (15 juni 2005) - Het Europese supermarktkanaal heeft
steeds meer belangstelling voor grote partijen die zich kenmerken door
een uniforme sortering, goede kwaliteit en een specifieke
productsortering. Kwekerij Apollo, jaarrondteler van Amaryllis, speelt
daar met zijn producten op in.
Deze kwekerij heeft, samen met het Bemiddelingsbureau van
FloraHolland, onderzocht op welke wijze het bedrijf kan voldoen aan
deze marktvraag. Allereerst is er een marktplan opgesteld en heeft
FloraHolland kwekerij Apollo in contact gebracht met specifieke kopers
van elk afzetsegment. Daarnaast is één van de productielocaties
speciaal ingericht voor productie voor het retailsegment. Verder is er
een verwerkingsmachine aangeschaft voor boeketten, om in te kunnen
spelen op de behoefte aan kant-en-klare boeketten.
Ten slotte is er in samenwerking met het Bemiddelingsbureau
promotiemateriaal ontwikkeld. Naast het bedrijfsprofiel is er ook een
brochure gemaakt waarin het assortiment Amaryllis staat afgebeeld en
de Amaryllisboeketten inclusief de toegevoegde waarde. Dit alles heeft
geresulteerd in een marktconforme afzet. Ieder marktsegment heeft
uiteindelijk zijn specifieke behoefte als het gaat om sortering,
prijs, verpakking en toegevoegde waarde.
---