Amsterdam, 14 juni 2005
De Stichting NOM is samen met Pointlogic en Interview NSS begonnen met
het opzetten van een nieuw onderzoeksproject genaamd Strategische
Mediumtypen Vergelijking. Dit onderzoek, dat naast de reguliere NOM
onderzoeken (de NOM Print Monitor en Doelgroep Monitor) wordt
uitgevoerd, heeft tot doel objectieve informatie te leveren voor het
proces van strategische mediumtypen planning.
Welke mediumtypen zijn het meest geschikt voor een specifieke
reclamecampagne? Media- en reclamebureaus maken vanuit de
campagnedoelstellingen die keuze op basis van verschillende informatie
/ criteria. Het doel van dit onderzoek is om aan mediaplanners,
strategen, media managers en marketeers bij media-exploitanten extra
tools te bieden die op een objectieve manier de keuze voor één of meer
mediumtypen kunnen ondersteunen.
Het onderzoek is gebaseerd op het in Engeland en de Verenigde Staten
eerder geïntroduceerde model Compose van Pointlogic. Verschillende
mediumtypen kunnen met dit model vergeleken worden op hun geschiktheid
om bepaalde doelstellingen voor diverse producten en diensten over te
brengen. NOM gaat, samen met Interview NSS en Pointlogic, het model
aanpassen aan de Nederlandse situatie. Daarbij wordt ook een aantal
experts uit de markt betrokken. Het onderzoek wordt in eerste
instantie eenmalig uitgevoerd.
Met het starten van dit onderzoek probeert NOM de problematiek van
multi channel planning breder in de Nederlandse markt te zetten. De
resultaten worden eind dit jaar aan de vier participanten van NOM
geleverd samen met een software tool die het mogelijk maakt om
vergelijkingen in een mediaplanningsomgeving te maken.
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
mevrouw I. Petric, directeur NOM
tel. 020 - 430 91 12
e-mail: irena.petric@nommedia.nl
Nederlands Uitgeversverbond