Persbericht t.a.v. de (auto)sportmedia
Eurotech Racing geplaagd door pech en panne
Spa-Francorchamps (B) / Venlo-Blerick, 12 juni 2005. Voor Eurotech was de Belcar race op Spa een wedstrijd om snel te vergeten. Lekke banden, een spin en motorproblemen maakten de race tot een hele zware wedstrijd voor Wim Noorman, Danny van Dongen en Cor Euser. Finishen was het hoogst bereikbare in de 6 Uren van Spa.
Danny van Dongen maakte een uitstekende start en kon zich opwerken naar een 6e plaats. Op het rechte stuk kreeg de Zandvoorter een klapband. "Bij zo een dikke 260 km per uur is dat toch erg hachelijk. Je krijgt geen tijd om na te denken. De tweede klapband was veel erger, toen was ik een auto aan het inhalen. Met een slakkengangetje moet je dan naar de pits rijden, dat kost enorm veel tijd. We vielen door deze problemen terug naar de achterhoede van het veld. Heel jammer", vertelde van Dongen na zijn stint.
Maar dat het een lange en zware race zou worden was al snel bekend. In de derde ronde van zijn eerste stint spinde Wim Noorman. "Dat was een hele mooie, 3 keer rond op het asfalt en dan verder rijden. Toch is dit een race om snel te vergeten. We hebben in 6 uren alles meegemaakt wat we in 3 jaar niet in de racerij hebben beleefd. We hebben problemen met de motortemperatuur gehad, de motor hikte in bochten maar de Marcos bleef rijden. Maar het was een goede test voor de 24 Uren van Zolder. De Eurotech Marcos Mantis zou al snel weer stijgen in het klassement. Uiteindelijk konden Noorman, van Dongen en Euser terugkomen naar een 22e plaats aan de finish. Een stevige opmars ondanks alle problemen.
Wim Noorman en Danny van Dongen hadden voor de 6 Uren van Spa routinier Cor Euser als derde rijder aan het team toegevoegd. "Dit is een goede samenstelling van onze équipe, het is in feite als test bedoeld voor de 24 Uren van Zolder. Nu is er de mix van een snelle jonge rijder en een schat aan ervaring binnen het team. In de kwalificatietraining parkeerde Cor Euser de Marcos op een 10e plaats. Het had beter gekund, er had een betere tijd ingezeten als Euser vrij baan had gehad, dan was de kwalificatietijd zeker 1,5 seconde sneller geweest. In feite is een Marcos Mantis een auto voor de GTB, hier moet je eigenlijk met een Marcos LM600 rijden, aldus een strijdbare Wim Noorman.
Eurotech Racing wordt onder meer gesteund door de Eurotech Group (www.eurotechgroup.nl) en Pezag (www.pezag.cz). Volgende race: Belcar 25 en 26 juni op Brands Hatch(GB). Eurotech Racing op internet: www.eurotechracing.nl.
Uitslag race: 1 GOOSSENS Marc/HART David B/NL Chevrolet Corv. C5R 6:00:49.182 135 r. 2 KUISMANEN Pertti/VOSSE Vincent/HUISMAN Duncan SF/B/NL Chrysler Viper GTS-R op 1:20.994. 3 LAMOT Franz/PENDERS Rudi/COUWBERGHS Bart B/B/B Porsche 996 GT3 RS op 4 r. 4 MENTEN Jos/BOUVY Fred NL/B Porsche GT2-R op 5 r. 5 WAUTERS Koen/WAUTERS Kris/SCHREURS Patrick B/B/B Porsche 996 Biturbo op 6 r. 6 THIERS Frank/THIERS Kurt/THIERS Hans B/B/B Porsche 997 GT3 RS op 10 r. 7 PALTTALA Markus/VAN SANDE Leo/HAEZEBROUCK SF/B/F Porsche GT2-R op 11 r. 8 TB QVICK Erik/GEOFFROY Christophe/VAN DELM Peter B/B/B Ultima GTR op 0:34.821. 9 VAN ROMPUY Dirk/HAANE Henk/VANLOO Johan B/NL/B Porsche 996 GT3 op 14 r. 10 CEUSTERS Patrick/METIOR Steve/JACOBS Karl B/B/B Porsche 996 GT3/R 6:op 0:15.945. 22 NOORMAN Wim/VAN DONGEN Danny/EUSER Cor NL/NL/NL Marcos Mantis op 25 r.(8e in klasse GTA)
---
Voor de redactie:
Voor nadere informatie: Wim Noorman, tel. 077-323 1515 of Danny van Dongen, tel. 06 555 64 307
---- --