ABN AMRO

Amsterdam, 9 juni 2005

Nieuw Financial Center verandert rol bankvestiging

ABN AMRO introduceert het Financial Center, een doorontwikkeling van de huidige bankvestiging. De bank speelt daarmee in op kritischer klantwensen. Kenmerkend voor het Financial Center zijn naast de shop-in-a-shop inrichting en de open en moderne architectuur: instant advies (advies zonder afspraak), productaanbod afgestemd op de behoeften van de lokale markt, en een zaterdag en koopavond openstelling. Jan Peter Schmittmann, voorzitter directie ABN AMRO Nederland: "De rol van de bankvestiging is in een rap tempo aan het veranderen van een transactiegericht kantoor naar een hoogstaand adviescentrum. De afgelopen twee jaar hebben onze bankvestigingen al met succes op deze ontwikkeling ingespeeld." ABN AMRO gaat 100 Financial Centers in Nederland openen, die een spilfunctie krijgen in hun marktgebied. Het eerste Financial Center is in Bussum. In de loop van 2005 komen daar Gouda, Hilversum, Amsterdam en Almere bij.

ABN AMRO ziet de rol van de bankvestiging als cruciaal voor de invulling van haar strategie: huisbankier worden voor al haar klanten. Schmittmann: "Ondanks dat de klant de bankvestiging gemiddeld slechts twee keer per jaar bezoekt en erg tevreden is over onze dienstverlening via het internet en de callcentra, is het de belangrijkste drijfveer achter klanttevredenheid. Uit zeer recent onderzoek blijkt dat zes van de tien klanten onze dienstverlening via de bankvestiging nu een acht of hoger geeft. Dat is zeer bemoedigend. Ik verwacht dat de Financial Centers een belangrijke bijdrage gaan leveren aan een nog hogere klanttevredenheid."

Perscontacten: 020 6288900


---- --