Ingezonden persbericht
Persbericht
De kortste route door de zoekmachine
~ de beste zoekresultaten met associatief zoeken op ilse.nl ~
Amsterdam, 8 juni 2005 Gebruikers van ilse.nl kunnen nu sneller en eenvoudiger de weg vinden in de online zoekmachine dankzij een nieuw hulpmiddel voor associatief zoeken . Hierbij wordt, uitgaande van de eerste zoekopdracht, een koppeling gelegd met andere relevante zoekopdrachten, waardoor surfers sneller terecht komen bij de gezochte informatie of webpagina.
Geeft een gebruiker bijvoorbeeld de zoekopdracht grondwet , dan geeft ilse.nl in het zoekscherm suggesties zoals stemwijzer , referendum en stemmen . Als Amsterdam ingetikt wordt als zoekwoord, blijkt dat de meeste Nederlanders op zoek zijn naar restaurants, hotels en de VVV in de hoofdstad.
De makers van de zoekmachine zien dat gebruikers wel een idee hebben van wat ze willen maar niet weten hoe ze het gewenste zoekresultaat het snelst kunnen vinden. Doorgaans resulteert een zoekopdracht in tientallen links. De associatief zoeken-functie op ilse.nl maakt het zoeken veel efficiënter. "Vaak weten gebruikers niet precies welke zoekopdracht ze moeten geven , zegt Nils Rooijmans, applicatie architect bij ilse media. Dankzij dit hulpmiddel kunnen ze nu associatief zoeken, wat de kans vergroot dat ze snel de juiste opdracht kunnen formuleren en meteen vinden wat ze zoeken."
ilse.nl is de eerste Nederlandse zoekmachine die de mogelijkheid voor associatief zoeken biedt. Door gebruik te maken van de zogenaamde intelligente algoritmen , die zijn gebaseerd op eerder gezochte combinaties van zoekwoorden, geeft ilse.nl richting aan de zoekopdracht. Surfers maken al veel gebruik van de nieuwe functie; in de eerste dagen van juni werd al 10.000 keer geklikt op de geboden suggesties bij zoekopdrachten.
(262 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
In de bijlage vind je een screenshot van het zoekvenster met als voorbeeld de zoekopdracht grondwet . Onder de originele zoekopdracht geeft ilse aan naar welke woorden of combinaties ook vaak gezocht werd.
Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Startpagina.nl, NU.nl en Web-log.nl bereikt ilse media 63 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl en Cu2.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Men s Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand een half miljard pageviews op het internet.
Naast haar online activiteiten is ilse media uitgever van de welke informatiegidsen. Deze uitgaven en de website Welke.nl helpen de consument bij het maken van grote aankoopbeslissingen. ilse media is een onderdeel van Sanoma Uitgevers, uitgever van 62 magazines in Nederland.
Voor meer informatie over de ilse media groep kunt u terecht op www.ilsemedia.nl
Voor meer persinformatie:
Nils Rooijmans
T: +31 (0)20 8404500
E: pers@ilsemedia.nl
LEWIS Global Public Relations
Hoevenweg 23
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Financial Times Top 20 Best Places to Work, 2004
PRWEEK UK Top ten all-sector agency, 2004
PRWEEK US Fastest climbing technology agency, 2004
PRSA Campaign award winner, 2003
Marketing PR Agency of the year finalist, 2003