Gemeente Utrecht

GEMEENTERAAD ORGANISEERT HOORZITTING LUCHTKWALITEIT

De kwaliteit van onze lucht is een thema dat momenteel veel in het nieuws is. Het speelt ook een belangrijke rol in de debatten van de gemeenteraad over het verkeer en de groei van de stad. De commissie Verkeer en Beheer organiseert daarom op woensdag 8 juni a.s. van 13.00-16.00 uur in de raadzaal van het stadhuis een hoorzitting voor burgers en belanghebbende organisaties.

Hoe is het gesteld met de kwaliteit van onze lucht? Welke gevolgen heeft dat voor onze gezondheid? En wat betekent dat voor de besluiten van het stadsbestuur op het gebied van verkeer en ruimtelijke ordening? En welke maatregelen kunnen we nemen?

Over deze en andere vragen wil de commissies Verkeer en Beheer geïnformeerd worden door deskundigen op het terrein van luchtkwaliteit. Vervolgens wil de commissie in gesprek met belangenorganisaties over de aanpak en gevolgen van luchtkwaliteit.

Om alle betrokkenen de gelegenheid te geven hun mening kenbaar te maken organiseert de commissie Verkeer en Beheer op 8 juni van 13.00-16.00 uur een hoorzitting in de raadzaal van het stadhuis.

Aanmelden
Belanghebbende organisaties zullen voor de hoorzitting rechtstreeks uitgenodigd worden. Inwoners van Utrecht en overige belangstellenden die willen inspreken tijdens de hoorzitting of deze als toehoorder willen bijwonen, kunnen zich tot vrijdag 3 juni 12.00 telefonisch of per e-mail aanmelden bij de Griffie van de gemeenteraad, bij de heer H. Peters (commissiesecretaris) tel. 030-2861094.

Achtergrondinformatie ligt ter inzage bij het Informatiecentrum op het stadhuis.

Om de middag efficiënt te laten verlopen en de raadsleden in de gelegenheid te stellen zich goed voor te bereiden, dient men de inspraakreactie kort op papier te zetten (max. 4 A4tjes) en deze eveneens vóór 3 juni 12.00 uur per e-mail of per post te sturen naar de Griffie Gemeenteraad, t.a.v. H. Peters, Postbus 16200, 3500 CE Utrecht of h.peters@utrecht.nl. Tijdens de hoorzitting zelf kunnen insprekers en raadsleden dan direct tot een discussie komen over de inhoud van de standpunten.

Noot voor de media:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw Jeanine Hoogendoorn, commissiegriffier, tel: 030-2861378, e-mail: j.hoogendoorn@utrecht.nl of met de Griffie van de gemeenteraad, tel. 030-2861069, e-mail: griffie.gemeenteraad@utrecht.nl.

Met vriendelijke groet,

Marlies Trooster
secretaresse
Griffie Gemeenteraad Utrecht
kamer 1.07
tel: 030-2861069
fax: 030-2861518
m.trooster@utrecht.nl
maandag afwezig