Gemeente Heerhugowaard
Intern callcenter gemeente
De gemeente gaat een intern callcenter opzetten.
Telefonistes gemeentehuis
De gemeente gaat een intern callcenter opzetten. Dat betekent dat er
voor alle bellers naar de gemeente één telefoonnummer komt.
Nu zijn er nog verschillende nummers voor onder meer de receptie, het
Informatiecentrum en het Meldpunt Openbare Ruimte.
Het interne belcentrum gaat tijdens de openingstijden van het
gemeentehuis de telefoon opvangen. Buiten openingstijden blijft de
gemeente gebruikmaken van het externe callcenter, A2 antwoordservice.
Door het interne callcenter worden alle mensen die naar het
gemeentehuis bellen, op dezelfde wijze behandeld. Klanten met dezelfde
vraag krijgen altijd hetzelfde antwoord. Bovendien kunnen de vragen
sneller en beter worden beantwoord en is de gemeente beter bereikbaar.
Het streven is om in oktober 2006 te starten. Gestart wordt met de
afdelingen Publiekszaken, Wijkbeheer (Meldpunt Openbare Ruimte en de
grofvuillijn), Burgerzaken, Bouwen, CAO en het bestuurssecretariaat.
7-6-2006