Gemeente Heerhugowaard


Intern callcenter gemeente

De gemeente gaat een intern callcenter opzetten.

Telefonistes gemeentehuis

De gemeente gaat een intern callcenter opzetten. Dat betekent dat er voor alle bellers naar de gemeente één telefoonnummer komt.

Nu zijn er nog verschillende nummers voor onder meer de receptie, het Informatiecentrum en het Meldpunt Openbare Ruimte.

Het interne belcentrum gaat tijdens de openingstijden van het gemeentehuis de telefoon opvangen. Buiten openingstijden blijft de gemeente gebruikmaken van het externe callcenter, A2 antwoordservice.

Door het interne callcenter worden alle mensen die naar het gemeentehuis bellen, op dezelfde wijze behandeld. Klanten met dezelfde vraag krijgen altijd hetzelfde antwoord. Bovendien kunnen de vragen sneller en beter worden beantwoord en is de gemeente beter bereikbaar.

Het streven is om in oktober 2006 te starten. Gestart wordt met de afdelingen Publiekszaken, Wijkbeheer (Meldpunt Openbare Ruimte en de grofvuillijn), Burgerzaken, Bouwen, CAO en het bestuurssecretariaat.

7-6-2006