Ingezonden persbericht
Quote
----------
FC Groningen "Euroborgt" relaties met SCOPE
Bouw nieuw stadion startsein voor CRM
Schiphol-Rijk, 7 juni 2005 - FC Groningen gaat als 8e Betaald Voetbal Organisatie en na de Provincie Groningen, gebruik maken van de SCOPE ASP (Application Service Providing) Enterprise Sports Edition. Met de bouw van het Euroborg stadion wordt het nog meer van belang om sponsorcontracten goed te beheren en meer mensen naar het stadion te trekken.
Branchespecifieke keuze
De standaard SCOPE "Sport" oplossing is gericht op Betaald Voetbal Organisaties. "De gebruiksvriendelijkheid van het pakket en het feit dat de software samen is ontwikkeld met andere clubs binnen het betaalde Voetbal, was de reden van de keuze voor SCOPE", licht Lars Evers, die verantwoordelijk is voor de marketing bij FC Groningen, toe. "Wij hebben gekozen voor de kennis binnen de branche en kwamen toen terecht bij de branchespecifieke oplossing van SCOPE. Een Betaald Voetbal Organisatie is toch een geheel ander bedrijf dan de meeste organisaties die een CRMsysteem hebben geïmplementeerd", aldus Lars Evers.
FC Groningen pakt de bouw van het nieuwe stadion Euroborg in de noordelijke hoofdstad aan om het relatiebeheer te professionaliseren. De club verwacht met een integraal klantbeeld en ondersteuning van de verkoopprocessen een betere en snellere service aan klanten te kunnen bieden.
Gefaseerde implementatie
Met de hectiek van de bouw van het nieuwe stadion, moeten alle sponsorcontracten opnieuw worden afgesloten. De kwaliteit van de klantendatabase is de eerste stap en zal worden uitgebreid met Contract Management. Met SCOPE Contract Management wordt een brug geslagen tussen de commerciële en financiële afdelingen die verantwoordelijk zijn voor de kaartverkoop en sponsorcontracten.
Zo staat in de eerste fase van implementatie business-to-business centraal, met name gericht op de business-clubleden. Vervolgens zal het relatiebeheer ook business-to-consumer gericht zijn, waaronder op juniorleden.
Evenals bij de andere clubs binnen de KNVB die met SCOPE werken, zal FC Groningen met SCOPE en de WTSkoppeling kaartverkoop gaan organiseren. Ook verwacht de Club de mediatak te professionaliseren met ondersteuning van SCOPE. FC Groningen Media BV verzorgt gedrukte uitgaven van ondermeer Betaald Voetbal Organisaties.
----------
Unquote
Over FC groningen
FC Groningen werd opgericht op 16 juni 1971 als opvolger van GVAV. De voetbaltrots van Stad en Ommeland trekt sindsdien wekelijks duizenden mensen uit de drie noordelijke provincies naar het Stadion Oosterpark. De groenwitte club speelde sindsdien grotendeels op het hoogste niveau, de Eredivisie. Tussen 1974 en 1980 en tussen 1998 en 2000 verbleef de Trots van het Noorden tijdelijk in de Eerste Divisie. Hoogtepunten kende de club bij het kampioenschap in 1980, zes maal deelname aan de Europa Cup-toernooien, de bekerfinale in 1989 en de promotie in 2000. Namen van spelers als Martin Koeman, Piet Fransen, Peter Houtman, Jan van Dijk, Jos Roossien, Hennie Meijer, Milko Djurovski, Harris Huizingh, Martin Drent en Arjen Robben zijn onlosmakelijk verbonden met het voetbalbolwerk aan de Zaagmuldersweg. In de winter van het seizoen 2005/2006 neemt de Trots van het Noorden afscheid van het Oosterpark en volgt een verhuizing naar de Euroborg. Het nieuwe stadion dat plaats zal bieden aan 20.000 toeschouwers, wordt onder architectuur gebouwd en wordt het bruisende centrum van het Europapark.
Over SCOPE marketing technology
SCOPE marketing technology is een ervaren Nederlandse ontwikkelaar en leverancier van CRM software. SCOPE bouwt en verkoopt al meer dan 16 jaar systemen voor een effectieve ondersteuning van de klantinteractie binnen marketing-, verkoop- en serviceprocessen. Ook verzorgen we de bijbehorende werkzaamheden op het vlak van consultancy, maatwerk, installatie en implementatie, opleidingen en support services. Vanuit Schiphol-Rijk bedient SCOPE met ruim 60 medewerkers de Nederlandse markt. De klanten van SCOPE zijn actief in sectoren als financiële dienstverlening, overheid, onderwijs & gezondheidszorg, handel & industrie, media & communicatie en overige zakelijke dienstverlening. Momenteel is SCOPE ruim 8.000 eindgebruikers bij meer dan 100 middelgrote tot grote bedrijven van dienst.
Het SCOPE CRM-systeem stelt relaties centraal in frontoffice en helpt om meer te verkopen of om beter diensten te verlenen. SCOPE CRM systeem organiseert doelgericht planningen en processen en ondersteunt elk communicatiekanaal. Voor meer informatie zie www.scope.nl.
----------
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
SCOPE marketing technology b.v.
Beechavenue 122
1119 PR Schiphol-Rijk
Postbus 12550
1100 AN Amsterdam Zuidoost
020-6554200
www.scope.nl
Afdeling Marketing Support
Esther de Vries - Communicatie/PR
020-6554223
pr@scope.nl
----------
® 2004 SCOPE marketing technology b.v. - Alle rechten voorbehouden