PERSBERICHT - 2005-06-07
Met lancering Favours
Wegener DM verstevigt leidende positie e-mail lifestyle-database
Met Favours (www.favours.nl ), een
nieuw interactief e-mail-marketingprogramma, stelt Wegener DM
bedrijven in staat rechtstreeks en persoonlijk met consumenten te
communiceren, volledig permission based en via een kanaal dat zij zélf
hebben gekozen. De kracht van Favours is niet alleen dat het mogelijk
is exclusieve en volledig op maat gesneden aanbiedingen te bezorgen,
Favours zorgt er ook voor dat consumenten zichzélf beter leren kennen.
Door mee te doen aan een speciale thema-enquête krijgen zij een
persoonlijk mediaprofiel teruggekoppeld én maken zij kans op diverse
prijzen. Ook gaat een uitgebreide bannercampagne op verschillende
websites van start. De lancering van Favours gaat gepaard met een
omvangrijke introductiecampagne waarbij ruim 2 miljoen consumenten met
het concept worden geconfronteerd. Een belangrijk onderdeel van deze
campagne is een e-mailcampagne naar meer dan 1 miljoen consumenten.
Ook gaat een uitgebreide bannercampagne van start op verschillende
websites. Wegener DM wordt hierbij onder andere ondersteund door
mediapartner MSN.
Wegener DM verstevigt leidende positie e-mail lifestyle-database met
lancering Favours
Nieuw interactief e-mailmarketingprogramma voor één-op-één relatie
nieuwe klanten
Nieuwegein, 7 juni 2005 - Met Favours (www.favours.nl ), een nieuw
interactief e-mail-marketingprogramma, stelt Wegener DM bedrijven in
staat rechtstreeks en persoonlijk met consumenten te communiceren,
volledig permission based en via een kanaal dat zij zélf hebben
gekozen. De kracht van Favours is niet alleen dat het mogelijk is
exclusieve en volledig op maat gesneden aanbiedingen te bezorgen,
Favours zorgt er ook voor dat consumenten zichzélf beter leren kennen.
Door mee te doen aan een speciale thema-enquête krijgen zij een
persoonlijk mediaprofiel teruggekoppeld én maken zij kans op diverse
prijzen. Ook gaat een uitgebreide bannercampagne op verschillende
websites van start. De lancering van Favours gaat gepaard met een
omvangrijke introductiecampagne waarbij ruim 2 miljoen consumenten met
het concept worden geconfronteerd. Een belangrijk onderdeel van deze
campagne is een e-mailcampagne naar meer dan 1 miljoen consumenten.
Ook gaat een uitgebreide bannercampagne van start op verschillende
websites. Wegener DM wordt hierbij onder andere ondersteund door
mediapartner MSN.
Uit onderzoek naar DM beleving in Nederland (uitgevoerd door Selekt
Mail Nederland, DHL Global Mail en Wegener DM) is gebleken dat er
ruimte is voor groei binnen de e-mail marketing. Voorwaarde hiervoor
is dat het gevaar van spam en daarmee aversie niet wordt onderschat.
Favours weet hier naadloos op aan te sluiten, doordat het bedrijven in
staat stelt de juiste consument op het juiste moment met de juiste
boodschap te benaderen. Dit leidt tot een hogere attentie, open rate
en conversie. Of het nu gaat om verrassende en creatieve joint
promotions, doelgerichte sponsoring of een effectieve
multichannel-benadering.
Favours: Weet wie je bent
Favours laat óók consumenten zien wie zij zijn. Door het invullen van
korte thematische vragenlijsten krijgen zij een persoonlijk profiel
teruggekoppeld en dankzij een 'Mail a Friend'-functie kunnen zij
testen hoe goed vrienden, collega's en familieleden hen eigenlijk
kennen. Met de slogan 'Weet wie je bent' staat Favours elke vier weken
steeds weer in het teken van een ander thema. Zo kunnen deelnemers
zichzelf via thema-enquêtes testen, hun mening geven over actuele
onderwerpen, producten en diensten én kans maken op bijzondere
prijzen. Daarnaast ontvangen zij op maat gesneden informatie over
(nieuwe) producten en profiteren ze van special deals en exclusieve
aanbiedingen voor Favours-deelnemers.
Optimale respons en conversie
"Kennis van de consument en de markt is een voorwaarde voor het nemen
van de juiste marketingbeslissingen. Het succes van een e-mailing valt
of staat met de relevantie van de aanbieding of informatie voor de
doelgroep. Dankzij Favours leren bedrijven de consument steeds beter
kennen, waardoor het mogelijk is echt voordelige en persoonsgerichte
aanbiedingen te doen", stelt Erik-Jan van den Burg, Business
Development Manager bij Wegener DM. "E-mail is niet alleen een
relatief goedkoop, maar ook een zeer effectief medium dat het mogelijk
maakt rechtstreeks en persoonlijk met consumenten te communiceren.
Dankzij slimme en verfijnde selecties op basis van socio-demografische
kenmerken, lifestyle-variabelen, interesses, koopgedrag of
psychografie kan Wegener DM de respons en conversie op e-mailcampagnes
optimaliseren. Met Favours breidt Wegener DM de leidende positie op
dit gebied verder uit."
Over Wegener DM
Wegener DM is één van de leidende direct marketing dienstverleners in
Nederland en Europa op het gebied van data en database management
services. Wegener DM biedt, op basis van consumenteninformatie,
concrete oplossingen voor klantwerving & cross selling, klantkennis,
datakwaliteit en databasemanagement. De Wegener DM-divisie heeft
verscheidene vestigingen in Europa; Wegener DM Belgium, Wegener DM
France, Wegener DM UK en Wegener Scandinavië. Wegener DM biedt haar
klanten een breed scala aan data based marketingdiensten, die zowel
afzonderlijk als geïntegreerd kunnen worden toegepast op zowel de
business-to-consumer als de business-to-business markt. Wegener DM is
onderdeel van het beursgenoteerde Koninklijke Wegener NV.
Voor meer informatie over Wegener DM kunt u terecht op de website
www.wegenerdm.nl
Voor meer informatie over Favours kunt u terecht op de website
www.favours.nl
Noot aan de redactie,