PERSBERICHT - 2005-06-07

Met lancering Favours

Wegener DM verstevigt leidende positie e-mail lifestyle-database

Met Favours (www.favours.nl ), een nieuw interactief e-mail-marketingprogramma, stelt Wegener DM bedrijven in staat rechtstreeks en persoonlijk met consumenten te communiceren, volledig permission based en via een kanaal dat zij zélf hebben gekozen. De kracht van Favours is niet alleen dat het mogelijk is exclusieve en volledig op maat gesneden aanbiedingen te bezorgen, Favours zorgt er ook voor dat consumenten zichzélf beter leren kennen. Door mee te doen aan een speciale thema-enquête krijgen zij een persoonlijk mediaprofiel teruggekoppeld én maken zij kans op diverse prijzen. Ook gaat een uitgebreide bannercampagne op verschillende websites van start. De lancering van Favours gaat gepaard met een omvangrijke introductiecampagne waarbij ruim 2 miljoen consumenten met het concept worden geconfronteerd. Een belangrijk onderdeel van deze campagne is een e-mailcampagne naar meer dan 1 miljoen consumenten. Ook gaat een uitgebreide bannercampagne van start op verschillende websites. Wegener DM wordt hierbij onder andere ondersteund door mediapartner MSN.

Wegener DM verstevigt leidende positie e-mail lifestyle-database met lancering Favours
Nieuw interactief e-mailmarketingprogramma voor één-op-één relatie nieuwe klanten

Nieuwegein, 7 juni 2005 - Met Favours (www.favours.nl ), een nieuw interactief e-mail-marketingprogramma, stelt Wegener DM bedrijven in staat rechtstreeks en persoonlijk met consumenten te communiceren, volledig permission based en via een kanaal dat zij zélf hebben gekozen. De kracht van Favours is niet alleen dat het mogelijk is exclusieve en volledig op maat gesneden aanbiedingen te bezorgen, Favours zorgt er ook voor dat consumenten zichzélf beter leren kennen. Door mee te doen aan een speciale thema-enquête krijgen zij een persoonlijk mediaprofiel teruggekoppeld én maken zij kans op diverse prijzen. Ook gaat een uitgebreide bannercampagne op verschillende websites van start. De lancering van Favours gaat gepaard met een omvangrijke introductiecampagne waarbij ruim 2 miljoen consumenten met het concept worden geconfronteerd. Een belangrijk onderdeel van deze campagne is een e-mailcampagne naar meer dan 1 miljoen consumenten. Ook gaat een uitgebreide bannercampagne van start op verschillende websites. Wegener DM wordt hierbij onder andere ondersteund door mediapartner MSN.

Uit onderzoek naar DM beleving in Nederland (uitgevoerd door Selekt Mail Nederland, DHL Global Mail en Wegener DM) is gebleken dat er ruimte is voor groei binnen de e-mail marketing. Voorwaarde hiervoor is dat het gevaar van spam en daarmee aversie niet wordt onderschat. Favours weet hier naadloos op aan te sluiten, doordat het bedrijven in staat stelt de juiste consument op het juiste moment met de juiste boodschap te benaderen. Dit leidt tot een hogere attentie, open rate en conversie. Of het nu gaat om verrassende en creatieve joint promotions, doelgerichte sponsoring of een effectieve multichannel-benadering.

Favours: Weet wie je bent
Favours laat óók consumenten zien wie zij zijn. Door het invullen van korte thematische vragenlijsten krijgen zij een persoonlijk profiel teruggekoppeld en dankzij een 'Mail a Friend'-functie kunnen zij testen hoe goed vrienden, collega's en familieleden hen eigenlijk kennen. Met de slogan 'Weet wie je bent' staat Favours elke vier weken steeds weer in het teken van een ander thema. Zo kunnen deelnemers zichzelf via thema-enquêtes testen, hun mening geven over actuele onderwerpen, producten en diensten én kans maken op bijzondere prijzen. Daarnaast ontvangen zij op maat gesneden informatie over (nieuwe) producten en profiteren ze van special deals en exclusieve aanbiedingen voor Favours-deelnemers.

Optimale respons en conversie
"Kennis van de consument en de markt is een voorwaarde voor het nemen van de juiste marketingbeslissingen. Het succes van een e-mailing valt of staat met de relevantie van de aanbieding of informatie voor de doelgroep. Dankzij Favours leren bedrijven de consument steeds beter kennen, waardoor het mogelijk is echt voordelige en persoonsgerichte aanbiedingen te doen", stelt Erik-Jan van den Burg, Business Development Manager bij Wegener DM. "E-mail is niet alleen een relatief goedkoop, maar ook een zeer effectief medium dat het mogelijk maakt rechtstreeks en persoonlijk met consumenten te communiceren. Dankzij slimme en verfijnde selecties op basis van socio-demografische kenmerken, lifestyle-variabelen, interesses, koopgedrag of psychografie kan Wegener DM de respons en conversie op e-mailcampagnes optimaliseren. Met Favours breidt Wegener DM de leidende positie op dit gebied verder uit."

Over Wegener DM
Wegener DM is één van de leidende direct marketing dienstverleners in Nederland en Europa op het gebied van data en database management services. Wegener DM biedt, op basis van consumenteninformatie, concrete oplossingen voor klantwerving & cross selling, klantkennis, datakwaliteit en databasemanagement. De Wegener DM-divisie heeft verscheidene vestigingen in Europa; Wegener DM Belgium, Wegener DM France, Wegener DM UK en Wegener Scandinavië. Wegener DM biedt haar klanten een breed scala aan data based marketingdiensten, die zowel afzonderlijk als geïntegreerd kunnen worden toegepast op zowel de business-to-consumer als de business-to-business markt. Wegener DM is onderdeel van het beursgenoteerde Koninklijke Wegener NV.

Voor meer informatie over Wegener DM kunt u terecht op de website www.wegenerdm.nl
Voor meer informatie over Favours kunt u terecht op de website www.favours.nl

Noot aan de redactie,