Gemeente Oostzaan

7 juni 2005

-Fouten in de gemeentegids?

-Raadsvergadering

-Spreekuur burgemeester en wethouders een week later
-Mandaatregeling Oostzaan 2005

-Commissie Bezwaar- en Beroepsschriften

-Collectevergunning

---

Fouten in de gemeentegids?
Eind 2005 komt er weer een nieuwe gemeentegids uit. Heeft u aanvullingen of wijzigingen voor de gids 2005-2006? Dan is het zaak om nu actie te ondernemen! Achter in uw gemeentegids vindt u een reactieformulier waarmee u een nieuwe vermelding kunt plaatsen of een bestaande vermelding kunt veranderen. Ook leest u op dit formulier hoe u wijzigingen per e-mail of fax kunt doorgeven. Heeft u geen gemeentegids? U kunt er één afhalen op het gemeentehuis. Geeft u de wijzigingen nog deze zomer door, dan hebben we eind 2005 weer een verbeterd en compleet overzicht!


---

Raadsvergadering
Op maandag 13 juni is er een Raadsvergadering om 19.30 uur in zorgcentrum Evean Lishof, Lisweg 253. U bent van harte welkom om bij deze vergadering aanwezig te zijn.
Op de voorlopige agenda staat het volgende:

* Communicatiebeleidsplan;

* Nota lokale heffingen 2005;

* Voorjaarsnota 2005;

* Wijziging verordening geldelijke voorzieningen raads- en commissieleden;

* Aanpassing reglement van orde;

* Interpellatie Belcanto.

Indien u van het spreekrecht gebruik wilt maken, kunt u dit tot 2 werkdagen voor de vergadering aan de griffier (dhr. J. van Tol) melden. Vermeldt u hierbij uw naam, adres en telefoonnummer en het onderwerp waarover u het woord wilt voeren. Er kan alleen op onderwerpen worden ingesproken die voor de vergadering zijn geagendeerd.


---

Spreekuur burgemeester en wethouders een week later Het maandelijkse spreekuur is deze maand niet op de eerste dinsdag van de maand. In plaats daarvan is het spreekuur op dinsdag 14 juni. De burgemeester is deze keer niet aanwezig op het spreekuur. Iedereen die iets wil bespreken met één van de wethouders, kan zich tussen 16.00 en 17.00 uur melden bij de receptie op het gemeentehuis. Met wie u een gesprek heeft hangt in principe af van het onderwerp van het gesprek i.v.m. de portefeuilleverdeling. Bij afwezigheid van de desbetreffende wethouder of burgemeester kunt u, als u dat wilt, spreken met een vervanger. Het is ook altijd mogelijk om een afspraak te maken met één van de wethouders en/of de burgemeester op een ander tijdstip. Voor een afspraak kunt u contact opnemen met mevrouw W. Kramer tel: 075- 684 7719.


---

Mandaatregeling Oostzaan 2005
Het college en de burgemeester hebben op 24 mei 2005 de Mandaatregeling Oostzaan 2005 vastgesteld. Deze treedt in werking op 15 juni 2005 en ligt ter inzage bij de balie van het gemeentehuis. De regeling sluit aan bij de nieuwe bevoegdheidsverdeling in het kader van het dualisme en de delegatie van enkele bevoegdheden door de raad aan het college in januari 2003. Met deze regeling wordt verder uitvoering gegeven aan de gewenste kwaliteit en doelmatigheid van de organisatie.


---

Commissie Bezwaar- en Beroepsschriften
Maandag 13 juni zijn er hoorzittingen van de externe commissie bezwaar- en beroepsschriften. Deze commissie adviseert het college bij besluiten over bezwaar- en beroepsschriften. Op de agenda staat:
* 19.45 uur De heer Belema weigering bouwvergunning, vrijstelling
* 20.15 uur Mevrouw Klop verkeersbesluit Ds. Nanne Zwiepsingel

Deze hoorzittingen zijn openbaar en worden gehouden in het Griffiegebouw, Kerkbuurt 26 te Oostzaan.

Terug naar boven

---

Collectevergunning
Van 12 t/m 18 juni collecteert de Algemene Nederlandse Gehandicapten Organisatie.

Terug naar boven