Ingezonden persbericht
Persbericht
De Telegraaf stapt over op Adobe InDesign en Adobe Creative Suite
Steeds meer ontwerpers, uitgevers, drukkerijen en DTP-ers kiezen voor Adobe InDesign
Amsterdam, 7 juni 2005 Adobe Systems Incorporated (Nasdaq: ADBE) maakt bekend dat de advertentie-exploitatie van dagblad De Telegraaf de overstap heeft gemaakt naar Adobe® InDesign®, het innovatieve opmaak- en ontwerpprogramma voor creatieve professionals. De reclameafdeling en DTP-studio van De Telegraaf stapten eind vorig jaar over op Adobe InDesign en Creative Suite.
Het bedrijf heeft InDesign geïntegreerd in de afdeling die Auto Telegraaf Magazine en de advertenties maakt voor De Telegraaf en BasisMedia, de uitgever van Spits. Daarnaast is de Adobe-oplossing ingezet in de reclameafdeling die creatieve ondersteuning biedt en het drukwerk en communicatie-uitingen maakt voor zowel het advertentie- en oplagebedrijf als overige bedrijfonderdelen. De redenen dat De Telegraaf heeft gekozen voor de totaaloplossing van Adobe zijn de uitgebreide creatieve mogelijkheden, de naadloze integratie met andere onderdelen uit de Creative Suite, de gebruiksvriendelijkheid en de uitstekende ondersteuning van Adobe.
De overstap van De Telegraaf op InDesign is kenmerkend voor een opvallende doorbraak in de markt. Steeds meer ontwerpers, artdirectors, uitgevers, drukkerijen en DTP-ers wereldwijd, prefereren InDesign als ontwerpgereedschap om dezelfde redenen als De Telegraaf. Adobe speelt in op deze ontwikkeling in de markt met het onlangs geïntroduceerde Adobe InDesign CS2, dat de snelheid en efficiëntie van een brede reeks werkstromen nog verder verbeterd. Daarnaast bevat InDesign CS2 functies waarmee ontwerpers hun productiviteit kunnen verhogen en meer consistente ontwerpen kunnen creëren.
Omdat De Telegraaf zijn creativiteit steeds verder wil ontwikkelen en uitbouwen past de gehele Creative Suite en de overstap naar InDesign zeer goed in ons ontwikkelpad , zegt Annelou Aalders, technologie manager bij De Telegraaf. Wij zijn erg tevreden over deze Adobe-oplossing, InDesign heeft gezorgd voor kortere doorlooptijden bij producties en beter gestroomlijnde werkstromen. Daarnaast waren onze ontwerpers vanaf het begin erg enthousiast over de creatieve mogelijkheden.
Adobe InDesign heeft na de introductie zes jaar geleden een behoorlijk opmars gemaakt, maar het jaar 2004 was het jaar van de volledige doorbraak, aldus Ronald Baart, Manager Creative Pro Benelux bij Adobe. InDesign bouwt verder op dit succes door de creatieve mogelijkheden te vergroten en productiviteit te verhogen.
BERICHT VOOR DE REDACTIE:
Een PDF van het persbericht vindt u hier:
http://www.adobe.nl/aboutadobe/pressroom/main.html
Over Adobe Systems Incorporated
Adobe is s werelds grootste leverancier van softwareoplossingen voor het creëren, beheren en distribueren van hoogwaardige, betrouwbare digitale content. Ga voor meer informatie over Adobe naar www.adobe.com.
© 2005 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe, the Adobe logo, Photoshop, InDesign, GoLive, Illustrator, Version Cue, XMP and Acrobat are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. Mac is a registered trademark of Apple Computer, Inc., registered in the United States and other countries. Microsoft and Windows are registered trademarks of Microsoft Corporation in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.
Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met: Jane Brands van LEWIS, het IT PR bureau:
Tel: +31 (0) 40 235 46 00
Fax: +31 (0) 40 235 46 01
E-mail: janeb@lewispr.com
LEWIS Global Public Relations
Hoevenweg 23
5562 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com