MediaPlaza
Executive evening Zoekmachine marketing Introductie
Executive evening Zoekmachine marketing
Wat is het, wat doet het en wat kan de marketeer er precies mee?
Introductie
Dinsdag 7 juni 2005
18:00 - 21:00 uur
Media Plaza, Utrecht
Wat?
Goede vindbaarheid bij zoekmachines draagt concreet bij aan de omzet
van een bedrijf. Dat veel organisaties dit al weten blijkt uit het
feit dat iedereen probeert hoog op de zoeklijsten te komen. Toch is er
maar plaats voor enkelen op een toppositie binnen de zoekresultaten.
Bovendien bestaan er verschillende manieren waarop zoekmachines hun
resultaten produceren. Over het algemeen zijn er zoekmachines die zelf
indexeren en zoekmachines (of directories) waarbij een redactie de
aangemelde pagina's toevoegt. Daarnaast heb je ook nog zogenaamde
meta-zoekmachines of meta-crawlers, die meerdere andere zoekmachines
doorzoeken. Links van andere sites naar de eigen website zijn voor
veel zoekmachines - waaronder Google - een belangrijk criterium. Hoe
populairder de website, hoe hoger deze bij de zoekresultaten eindigt.
Naast het optimaliseren van uw website zodat u zo hoog mogelijk
eindigt, is er ook de mogelijkheid tot het plaatsen van advertenties.
Wie?
Deze executive evening geeft een inhoudelijke kennismaking op het
onderwerp zoekmachine marketing. Experts vertellen hoe op lange
termijn maximaal effect wordt bereikt bij de inzet van zoekmachine
marketing. Zowel op het gebied van optimalisatie als van adverteren.
Voor wie?
Communicatie-, sales- en marketingprofessionals die
zoekmachine-marketing willen gaan toepassen of net begonnen zijn met
het inzetten van dit marketingkanaal.
Door wie?
Deze Executive evening wordt georganiseerd door MarketingPlaza.nu in
samenwerking met diverse experts.
Wat zijn executive evenings?
Het doel van deze avonden is om over de diverse onderwerpen op het
gebied van interactieve sales, marketing en communicatie introducties
te geven. In één avond krijgt de bezoeker een overzicht over het
desbetreffende onderwerp. De doelgroep is dan ook de professional die
nog geen of weinig kennis heeft van het onderwerp, maar zich hier wel
op wil/moet oriënteren.
Meer informatie?
Wilt u meer weten over deze bijeenkomst, neem dan contact op via
programma@marketingplaza.nu
Deze sessie is onderdeel van Marketingplaza.nu. Dit kennisplatform is
een initiatief van Media Plaza te Utrecht. Doel is om tezamen met de
(internationaal gelieerde) branche- en vakorganisaties - NIMA, DDMA,
VEA E-com, Pragma, MEC, CCMA, IAB, IPAN, SpinAwards, Cascadis, EMMA,
SMA, BVA en ANMA - het innovatieve en interactieve karakter binnen het
marketing-, communicatie- en salesvakgebied te bevorderen. Daarnaast
wordt dit initiatief ondersteund door diverse kennispartners.