MediaPlaza


Executive evening Zoekmachine marketing Introductie

Executive evening Zoekmachine marketing

Wat is het, wat doet het en wat kan de marketeer er precies mee?

Introductie

Dinsdag 7 juni 2005
18:00 - 21:00 uur
Media Plaza, Utrecht

Wat?
Goede vindbaarheid bij zoekmachines draagt concreet bij aan de omzet van een bedrijf. Dat veel organisaties dit al weten blijkt uit het feit dat iedereen probeert hoog op de zoeklijsten te komen. Toch is er maar plaats voor enkelen op een toppositie binnen de zoekresultaten. Bovendien bestaan er verschillende manieren waarop zoekmachines hun resultaten produceren. Over het algemeen zijn er zoekmachines die zelf indexeren en zoekmachines (of directories) waarbij een redactie de aangemelde pagina's toevoegt. Daarnaast heb je ook nog zogenaamde meta-zoekmachines of meta-crawlers, die meerdere andere zoekmachines doorzoeken. Links van andere sites naar de eigen website zijn voor veel zoekmachines - waaronder Google - een belangrijk criterium. Hoe populairder de website, hoe hoger deze bij de zoekresultaten eindigt. Naast het optimaliseren van uw website zodat u zo hoog mogelijk eindigt, is er ook de mogelijkheid tot het plaatsen van advertenties.

Wie?
Deze executive evening geeft een inhoudelijke kennismaking op het onderwerp zoekmachine marketing. Experts vertellen hoe op lange termijn maximaal effect wordt bereikt bij de inzet van zoekmachine marketing. Zowel op het gebied van optimalisatie als van adverteren.

Voor wie?
Communicatie-, sales- en marketingprofessionals die zoekmachine-marketing willen gaan toepassen of net begonnen zijn met het inzetten van dit marketingkanaal.

Door wie?
Deze Executive evening wordt georganiseerd door MarketingPlaza.nu in samenwerking met diverse experts.

Wat zijn executive evenings?
Het doel van deze avonden is om over de diverse onderwerpen op het gebied van interactieve sales, marketing en communicatie introducties te geven. In één avond krijgt de bezoeker een overzicht over het desbetreffende onderwerp. De doelgroep is dan ook de professional die nog geen of weinig kennis heeft van het onderwerp, maar zich hier wel op wil/moet oriënteren.

Meer informatie?
Wilt u meer weten over deze bijeenkomst, neem dan contact op via programma@marketingplaza.nu

Deze sessie is onderdeel van Marketingplaza.nu. Dit kennisplatform is een initiatief van Media Plaza te Utrecht. Doel is om tezamen met de (internationaal gelieerde) branche- en vakorganisaties - NIMA, DDMA, VEA E-com, Pragma, MEC, CCMA, IAB, IPAN, SpinAwards, Cascadis, EMMA, SMA, BVA en ANMA - het innovatieve en interactieve karakter binnen het marketing-, communicatie- en salesvakgebied te bevorderen. Daarnaast wordt dit initiatief ondersteund door diverse kennispartners.