Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers
BTTB reageert op resultaten kwaltiteitsbarometer NMBS
Persbericht 2 juni
Aan alle redacties
De NMBS bracht vandaag de nieuwste cijfers van de
'kwaliteitsbarometer' onder de aandacht. Daaruit blijkt dat de klanten
gemiddeld tevredener zijn over de prestaties van de
spoorwegexploitant. De Bond van Trein- Tram- en Busgebruikers (BTTB)
wenst de NMBS te feliciteren met deze rapportcijfers. De NMBS speelt
veel beter dan vroeger in op de wensen van de klanten. Toch wenst de
reizigersvereniging enkele kanttekeningen te plaatsen.
De stiptheid is gemiddeld verbeterd, maar op de as Brussel-Antwerpen
ligt deze een stuk onder het gemiddelde. Bovendien wordt de stiptheid
alleen op de eindpunten gemeten, wat voor reizigers naar tussengelegen
bestemmingen niet altijd relevant is.
Een aspect dat niet in de resultaten wordt vermeld is het aantal
zitplaatsen. De groei van het aantal reizigers veroorzaakt daar de
laatste tijd problemen, problemen die slechts gedeeltelijk worden
opgelost als er vanaf eind 2006 nieuwe dubbeldekkers zullen instromen.
Meer info: BTTB, 09/223 86 12
terug
Prestaties NMBS verbeteren gemiddeld, maar er blijven wel
pijnpunten...