Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers


BTTB reageert op resultaten kwaltiteitsbarometer NMBS

Persbericht 2 juni

Aan alle redacties

De NMBS bracht vandaag de nieuwste cijfers van de 'kwaliteitsbarometer' onder de aandacht. Daaruit blijkt dat de klanten gemiddeld tevredener zijn over de prestaties van de spoorwegexploitant. De Bond van Trein- Tram- en Busgebruikers (BTTB) wenst de NMBS te feliciteren met deze rapportcijfers. De NMBS speelt veel beter dan vroeger in op de wensen van de klanten. Toch wenst de reizigersvereniging enkele kanttekeningen te plaatsen.

De stiptheid is gemiddeld verbeterd, maar op de as Brussel-Antwerpen ligt deze een stuk onder het gemiddelde. Bovendien wordt de stiptheid alleen op de eindpunten gemeten, wat voor reizigers naar tussengelegen bestemmingen niet altijd relevant is.

Een aspect dat niet in de resultaten wordt vermeld is het aantal zitplaatsen. De groei van het aantal reizigers veroorzaakt daar de laatste tijd problemen, problemen die slechts gedeeltelijk worden opgelost als er vanaf eind 2006 nieuwe dubbeldekkers zullen instromen.

Meer info: BTTB, 09/223 86 12

terug Prestaties NMBS verbeteren gemiddeld, maar er blijven wel pijnpunten...