Ingezonden persbericht


Persbericht

Snel ICT antwoord voor studenten VU Amsterdam dankzij Trinicom

Wilp, 2 juni 2005 -- Sinds kort kunnen de 17.000 studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam met hun vragen over ICT-services terecht op internet. De Dienst Informatietechnologie van de VU heeft het eService Center(TM) van Trinicom in gebruik genomen. De positieve ervaringen van twee andere universiteiten hebben bijgedragen tot de keuze voor Trinicom.

Binnen de VU worden regelmatig nieuwe ICT-services geïntroduceerd - zoals een draadloos netwerk, internet sta-werkplekken en de mogelijkheid om met korting een notebook aan te schaffen. Na de introductie van een nieuwe service wordt de Dienst Informatietechnologie doorgaans overstelpt met vragen. Daarom besloot men voor de studenten web selfservice te introduceren. Ook informatie over de al langer bestaande ICT-services is in het eService Center(TM) opgenomen, zodat studenten nu met alle ICT-gerelateerde vragen kunnen aankloppen bij één digitaal loket.

De Vrije Universiteit is de derde universiteit van Nederland die kiest voor Trinicom, na de universiteiten van Maastricht en Utrecht. De Amsterdamse universiteit heeft vooraf ruimschoots informatie ingewonnen bij de collega's in beide andere steden. Het feit dat hun ervaringen zeer positief waren gaf, in combinatie met de eenvoud van het beheer van het systeem, uiteindelijk de doorslag om voor Trinicom te kiezen.

Om Digidesk - zoals de VU de selfservicesite genoemd heeft - onder de aandacht te brengen, kregen alle studenten een flyer thuisgestuurd. Marian Grobbink, hoofd van de Dienst Informatietechnologie van de VU: "Onze verwachtingen zijn eigenlijk nu al waargemaakt, want steeds meer studenten weten hun weg te vinden naar Digidesk. Binnenkort willen we een nulmeting verrichten om vast te stellen hoeveel studenten op dit moment direct via web selfservice geholpen worden. Onze doelstelling is dat dat percentage uiteindelijk oploopt tot negentig procent. Ik ben ervan overtuigd dat we die doelstelling binnen afzienbare tijd zullen bereiken."

Wilco Rietberg, Algemeen Directeur van Trinicom: "Onderwijsinstellingen verschillen eigenlijk niet zo heel veel van commerciële bedrijven. Ook voor een universiteit of school geldt immers dat ieder inefficiënt contact ten koste gaat van de tevredenheid van leerlingen of studenten. Het is niet meer zo dat een student voor een bepaalde instelling kiest en daar vervolgens zijn hele opleiding doorloopt. Toch laten de kosten en budgetten het niet toe om bij een toenemend aantal contacten meer personeel in te schakelen. Inmiddels hebben al drie universiteiten begrepen dat met het Trinicom eService Center(TM) het aantal inefficiënte contacten tot een minimum beperkt wordt - met tevreden studenten als resultaat."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management en agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center(TM). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder ClientLogic, Thales, Zilveren Kruis Achmea, Volkswagen/Audi, Waterschapsbedrijf Limburg en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.


---

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: frieda@influx-pr.com