Ingezonden persbericht


-Persbericht-

CDA vraagt regelmatige toetsing klanttevredenheid Vervoer Op Maat

Het Rotterdams Dagblad d.d. 1 juni bericht over de ervaringen met Vervoer Op Maat in het artikel "Ann van der Poel is ten einde raad; vervoer laat het schromelijk afweten voor afhankelijke bejaarde". Voor CDA-woordvoerder VG, Karen Duys is dit artikel aanleiding geweest het College vragen te stellen.

Mevrouw is geïndiceerd voor vervoer op maat omdat zij vanwege een beperking op aangepast vervoer is aangewezen. VOM is een belangrijke voorziening voor mensen met een beperking omdat zij zo mobiel kunnen blijven wat een belangrijke voorwaarde is om sociaal isolement te voorkomen. Dit betekent dus dat de wagens van VOM voldoende toegerust moeten zijn om deze mensen te vervoeren ,aldus Karen Duys,

De uitlatingen van een woordvoerder van VOM die in de krant laat weten: "voor mensen met hulpmiddelen of speciale gebreken zijn maar een beperkt aantal wagens bij VOM" bevreemden de CDA-fractie dan ook.

Karen Duys vindt het belangrijk dat dit soort geluiden verdwijnen. Om de kwaliteit van de dienstverlening van VOM beter te waarborgen vraagt het CDA regelmatige toetsing middels een grootschalig klanttevredenheidsonderzoek onder alle gebruikers.

Karen Duys stelde het College daarom de volgende vragen:


1. Kan het College in beeld brengen of het aantal beschikbare wagens voor het vervoeren van mensen met hulpmiddelen en speciale gebreken in overeenstemming is met de reisbehoeften van mensen die hier gebruik van willen maken en voor VOM geïndiceerd zijn?


2. Kan het College aangeven welke instrumenten zij inzet om de tevredenheid van de klanten van VOM regelmatig te toetsen. Kan zij aangeven op welke punten zij toetst?


3. Is het College bereid jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek te doen onder al haar 29.000 klanten en het resultaat hiervan aan de raad aan te bieden?

-------------------------------------------

Noot voor de redactie/