Gemeente Geldermalsen

Informatierubriek week 22, 02-06-2005


* Expositie Loeka Thomassen in gemeentehuis Geldermalsen
* Afsluitingen in Beesd i.v.m. jaarmarkt

* Inspraakprocedure tbv een functiewijziging op perceel dr. A. Kuyperweg 73 te Beesd tbv de jaarlijkse verkoop van vuurwerk rond de jaarwisseling, alsmede het oprichten van een tweetal vuurwerkbunkers

* Vrijstelling bestemmingsplan Tricht 2000 (Dr.v.d. Willigenstraat
10 te Tricht)

* Vergunningen op grond van de Algemene plaatselijke verordening
* Wie wil bouwen/slopen

* Wie mag bouwen/slopen

* Commissie voor bezwaarschriften voor de gemeente Geldermalsen
* Commissie Grondgebied

* Commissie Middelen

* Commissie Samenleving

* Vacature: Medewerker beheer

* Collecte Nationaal Epilepsie Fonds

Expositie Loeka Thomassen in gemeentehuis Geldermalsen

Tot en met 17 juni 2005 exposeert Loeka Thomassen in het gemeentehuis in Geldermalsen. Deze professionele kunstenares reist heen en weer tussen Amsterdam waar ze haar atelier heeft en Waardenburg waar ze woont. De gemeente Geldermalsen is er trots op haar te mogen ontvangen op het gemeentehuis.

Loeka Thomassen exposeerde door heel Nederland en ver daarbuiten, in september stelt ze haar werk ten toon in onze hoofdstad. Loeka heeft speciaal voor het gemeentehuis een collectie samengesteld, de schilderijen hebben een uiteenlopende stijl. De schilderijen zijn te koop, vanaf 75,-- kunt u in het bezit komen van een origineel stuk. Loeka houdt momenteel haar prijzen uitzonderlijk laag in verband met een aankomende verhuizing.
Iedereen is van harte welkom de expositie te komen bekijken op het gemeentehuis tijdens openstellingstijden.

Voor meer informatie over de expositie, zie persberichten.

Afsluitingen in Beesd i.v.m. jaarmarkt

Op vrijdag 10 juni a.s. wordt wederom de jaarmarkt in Beesd gehouden in de Voorstraat, Kerkstraat, Middenstraat en Beukenstraat.

Een aantal straten wordt al vanaf donderdag 9 juni, 18.00 uur afgezet in verband met het opbouwen van de markt. Het gaat om de volgende straten:

* Hoogstraat tot Havendijk

* Middenstraat vanaf de Havendijk tot de Achterstraat

Tevens geldt op het marktterrein een parkeer/stopverbod. Vanaf vrijdag
10 juni, 16.00 uur zijn alle straten weer bereikbaar.

Contactpersoon voor de jaarmarkt is de heer Bertels, tel. (0345)
681331 of mail hbertels@planet.nl.

Inspraakprocedure tbv een functiewijziging op perceel dr. A. Kuyperweg
73 te Beesd tbv de jaarlijkse verkoop van vuurwerk rond de jaarwisseling, alsmede het oprichten van een tweetal vuurwerkbunkers

Bekendmaking
Artikel 6a Wet op de Ruimtelijke Ordening.

Ter inzage
Het inspraakprocedurebesluit en concept-schetsen c.q. bouwplannen liggen met ingang van de dag volgend op deze publicatie, voor vier weken ter inzage tijdens openstellingstijden.

Toelichting
Het plan beoogt de planologische mogelijkheid tot de jaarlijkse verkoop van vuurwerk rond de jaarwisseling, alsmede het oprichten van een tweetal vuurwerkbunkers op het perceel dr. A. Kuyperweg 73 te Beesd ten behoeve van de firma M.W. Kroeze en Zn., ook bekend als Garden Master Beesd.

Inspraak
Iedereen kan gedurende de inzagetermijn schriftelijk zijn/haar reacties sturen naar het college van burgemeester en wethouders.

Info & mondelinge reacties: vakbalie Bouwen & Wonen, tel. (0345)
586611
Publicatie: 2 juni 2005

Vrijstelling bestemmingsplan Tricht 2000 (Dr.v.d. Willigenstraat 10 te Tricht)

Bekendmaking
Artikel 18 van het bestemmingsplan Tricht 2000.

Ter inzage
De aanvraag reguliere bouwvergunning met bijbehorende stukken ligt, met ingang van de dag volgend op de datum van deze publicatie, gedurende vier weken ter inzage.

Toelichting
Het college van burgemeester en wethouders heeft het voornemen om op verzoek van de gemeente Geldermalsen vrijstelling te verlenen van het geldende bestemmingsplan Tricht 2000, teneinde het vergroten van schoolgebouw op het perceel dr.v.d. Willigenstraat 10 te Tricht, mogelijk te maken.
Vrijstelling wordt verleend met betrekking tot de goothoogte (artikel
17).

Zienswijzen
Door een ieder, gedurende de inzagetermijn, schriftelijk in te brengen bij het college van burgemeester en wethouders.

Info: vakbalie Bouwen & Wonen, tel. (0345) 586686 Publicatie: 2 juni 2005

Vergunningen op grond van de Algemene plaatselijke verordening

De burgemeester en het college maken bekend, ieder voor zover het hun bevoegdheid betreft dat er vergunning is verleend aan:
* De heer R.J. Mulder, voor het houden van een straatbarbecue op zaterdag 11 juni 2005 van 17.00 uur 01.00 uur in de Wildschutstraat te Meteren;

* De Malsnaruiters, voor het houden van een kringwedstrijd op zaterdag 18 juni 2005 van 07.00 uur 18.00 uur op het terrein van de familie Ruighaver, aan de Meersteeg 51 te Tricht;
* Organisatie Betuws Festival, voor het houden van een dorpsfeest op donderdag 6 oktober 2005 (van 20.00 22.30 uur), vrijdag 7 oktober 2005 (van 20.00 01.00 uur) en op zaterdag 8 oktober 2005 (van 14.30 -- 01.00 uur) op het parkeerterrein aan de Middelweg te Tricht.

U hebt de mogelijkheid tegen deze besluiten binnen 6 weken na de verzenddatum daarvan, een bezwaarschrift in te dienen bij de burgemeester / het college van Geldermalsen, Postbus 112, 4190 CC Geldermalsen, tel. 0345-586611. Bij verzending van het bezwaarschrift per post moet u het voor het einde van deze termijn ter post bezorgen (bepalend daarbij is de datum van de poststempel); het is dan bovendien noodzakelijk dat het niet later dan een week na afloop van de termijn is ontvangen.
Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet tenminste bevatten: de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht, een duidelijke omschrijving van uw bezwaar (wat is het bezwaar en waarom). Tijdens de bezwaarschriftprocedure geldt in principe de genomen beslissing. Het kan zijn dat deze beslissing naar uw mening intussen onherstelbare of onevenredige gevolgen voor u heeft. U kunt dan tijdens de bezwaarschriftenprocedure om een voorlopige voorziening vragen bij de voorzieningenrechter, Sector Bestuursrecht, Postbus
9030, 6800 EM Arnhem, tel. 026-3592000. Dit betekent dat een speciale regeling kan worden getroffen voor de periode dat het bezwaarschrift nog in behandeling is.
Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. Als u een voorlopige voorziening vraagt, moet u griffierecht betalen. Voor natuurlijke personen (individuen) is dit 138,--.

Wie wil bouwen/slopen

De volgende aanvragen zijn ter inzage:

1. Lichte bouwvergunning: J.P. Platte- de Bell, Zeven Kastelenlaan 10 te Deil, oprichten berging (24 mei 2005);

2. Reguliere bouwvergunning: E. Kool, Mauritsstraat 20 te Geldermalsen, vergroten woning (24 mei 2005);
3. Reguliere sloopvergunning: G.J. van Driel, Tielerweg 14 te Geldermalsen, slopen hooiberg met aanbouw (24 mei 2005);
4. Reguliere bouwvergunning: G.J. van Driel, Tielerweg 14 te Geldermalsen, geheel vernieuwen hooiberg (24 mei 2005);
5. Lichte bouwvergunning: familie Tannaqui, L.Wildschutstraat 3 te Meteren, oprichten dakkapel (25 mei 2005);

6. Reguliere bouwvergunning: G.A.C. v.d. Willigen, Rooimond 11 te Buurmalsen, gedeeltelijk vernieuwen kap (26 mei 2005);
7. Reguliere bouwvergunning: J.J. van Nuijssenborgh, Prinses Marijkeweg 18a te Geldermalsen, oprichten woning met garage (26 mei 2005);

8. Reguliere bouwvergunning: C.Smit-Vermeulen, G.Siebrandsstraat 17 te Meteren, oprichten woning met garage (25 mei 2005).

Inzage termijn
Twee weken, met ingang van de dag volgend op de datum van publicatie.

Toelichting
Deze publicatie heeft slechts een informerend karakter, mogelijkheden voor het indienen van bezwaar zijn nu nog niet aanwezig, maar zullen te zijner tijd bekend worden gemaakt in de rubriek wie mag bouwen.

Info: vakbalie Bouwen & Wonen, tel. (0345) 586686 Publicatie: 2 juni 2005

Wie mag bouwen/slopen

De volgende verleende vergunning ligt ter inzage:
* Reguliere bouwvergunning: gemeente Geldermalsen, Laan van Leeuwestein 2, te Geldermalsen, uitbreiden schoolgebouw (2 juni
2005)

Inzagetermijn
Zes weken, met ingang van de dag volgend op de verzenddatum van de beschikking (zie hierboven) aan de aanvrager.

Bezwaar
Schriftelijk, uitsluitend door rechtstreeks belanghebbenden, gedurende de inzagetermijn.

Toelichting
Het bezwaarschrift moet gericht worden aan het college van burgemeester en wethouders en vermeldt uw naam, adres en handtekening, het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt en waarom. Degene die een bezwaarschrift heeft ingediend kan daarnaast bij de voorzieningenrechter, sector bestuursrecht, Postbus 9030, 6800EM Arnhem, vragen een voorziening te treffen.

Info: vakbalie Bouwen & Wonen, tel. (0345) 586686 Publicatie: 2 juni 2005

Commissie voor bezwaarschriften voor de gemeente Geldermalsen

De commissie voor bezwaarschriften voor de gemeente Geldermalsen maakt bekend, dat in haar openbare vergaderingen van donderdag 9 juni en maandag 13 juni 2005 de volgende bezwaarschriften zullen worden behandeld:

Agenda 9 juni 2005

* 19.20 uur: bezwaarschrift gericht tegen het besluit van de gemeenteraad om het verzoek om het wegdeel (van de Molenkade) dat loopt over het perceel kadastraal bekend GDM I 19 te Buurmalsen aan het verkeer te ontrekken, af te wijzen.

Agenda 13 juni 2005

* 19.20 uur: bezwaarschrift gericht tegen het besluit van het college om een vergunning te verlenen voor het slopen van de panden Herman Kuijkstraat 17 en Van Borsselelaan 2 te Geldermalsen;

De op deze zaken betrekking hebbende stukken liggen voor elke belanghebbende vanaf heden ter inzage bij de vakbalie Bouwen en Wonen tijdens de openstellingstijden van de gemeente Geldermalsen.

mr. W.J. Wierda,
voorzitter

Commissie Grondgebied

Datum: woensdag 8 juni 2005
Tijdstip: 19.30 uur
Locatie: gemeentehuis Geldermalsen
Agenda:

1. Opening en mededelingen

2. Presentatie duurzame energie door dhr Visscher / Regio
3. Presentatie retentiegebieden door dhr Nijmijer (Waterschap Rivierenland, voor nadere info over regionale waterberging : www.rivierenlandleeftmetwater.nl)

4. Spreekrecht burgers

5. Vaststelling agenda

6. Vaststelling verslag commissie Grondgebied d.d. 9 mei 2005
7. Raadsvoorstellen

7.1 Notitie betreffende vaststelling beheerplan overige gemeentelijke gebouwen, Periode 2005 2014

7.2 Voorjaarsnota

7.3 Ruimtelijke visie stedelijke schakelzone Geldermalsen
7.4 Voorbereidingsbesluit Meersteeg

7.5 Voorbereidingsbesluit Herman Kuijkstraat
7.6 Voorbereidingsbesluit Dr A. Kuyperweg 73 te Beesd
7.7 Notitie concept raadsvoorstel omtrent tussenstap Centrumvisie studie verkeersmodellen

8. Vaste en/of overige agendapunten

8.1 Notitie met betrekking tot Nota Grondbeleid (opiniërend)
8.2 Visie bedrijventerrein Beesd

8.3 Terugkoppeling plannen Centrumkerk

9. Ter inzage gelegde informatie en stukken
10. Rondvraag

11. Sluiting

Commissie Middelen

Datum: woensdag 8 juni 2005
Tijdstip: 20.00 uur
Locatie: gemeentehuis Geldermalsen
Agenda:

1. Opening

2. Mededelingen

3. Spreekrecht burgers

4. Vaststelling agenda

5. Vaststelling verslag commissie d.d. 11 mei 2005
6. Raadsvoorstel(len):

6.1 Wet voorkeursrecht gemeenten plangebied Beesd Noord en Bedrijventerrein te Beesd

6.2 Wet voorkeursrecht gemeenten plangebied Schakelzone te Geldermalsen;

6.3 Nota Grondbeleid. Deze nota wordt ter opiniërende bespreking aan de commissie voorgelegd. Gelet op de genodigden en de gelijktijdige behandeling in de commissie Grondgebied, staat dit onderwerp dan ook onder de Raadsvoorstel(len) geagendeerd;
6.4 Vasstelling beheerplan overige gemeentelijke gebouwen,periode
2005-2014;

6.5 Jaarstukken 2004

7. Vaste en/of overige agendapunten:

7.1 Actielijst commissie Middelen per 11 mei 2005
8. Ter inzage gelegde informatie en stukken
9. Rondvraag

10. Sluiting

Voorafgaande aan deze vergadering zal om 19.30 uur door Deloitte Accountants het Rapport van bevindingen naar aanleiding van de controle van de jaarrekening 2004 (=het controlerapport) worden toegelicht.

Commissie Samenleving

Datum: donderdag 9 juni 2005
Tijdstip: 20.30 uur
Locatie: gemeentehuis Geldermalsen
Agenda:

1. Opening en mededelingen

2. Spreekrecht burgers

3. Vaststelling agenda

4. Vaststelling verslag commissie Samenleving d.d.: 10 mei 2005
5. Raadsvoorstellen:

5.1 Wijziging van de verordening voorzieningen huisvesting onderwijs

5.2 Verslag uitvoering Wet Werk en Bijstand (WWB) 2004
5.3 Voorjaarsnota 2005

6. Vaste en/of overige agendapunten:

6.1 Concept Jaarprogramma 2006

7. Ter inzage gelegde informatie en stukken
8. Rondvraag

9. Sluiting

Voor de sector Samenleving zijn wij op zoek naar een enthousiaste

Medewerker Beheer (32 uur / 0.89 fte)

De sector samenleving bestaat uit de afdelingen Welzijn & Onderwijs, Burgerzaken en Sociale Zaken. Als medewerker beheer val je onder de afdeling Welzijn & Onderwijs.

Functie-inhoud
In deze veelzijdige functie voer je (deel) werkzaamheden uit van beheersmatige en uitvoerende aard. Je bereidt vergaderingen voor, zorgt voor verslaglegging, correspondentie, telefoon en archief. Voorts maak je afspraken en draagt zorg voor het beheer van de agenda. Gegevens verwerk je en je maakt overzichten. Je verzorgt tevens de interne postverdeling en registreert verlof, ziekteverzuim en tijdschrijven. Bovendien ondersteun je bij het beheer van het afdelings- en sectorplan en draagt in deze zorg voor het up to date blijven houden van de werkplanning en het werkbeheersingssysteem van de sector en het inzichtelijk maken en houden van de werkprocessen. Ook het onderhouden van de leerplichtadministratie en het ondersteunen van de leerplichtambtenaar behoort tot je takenpakket. Je werkt de aanvragen leerlingenvervoer af en verricht overige werkzaamheden passend binnen de doelstellingen van de organisatie.

Wat vragen wij?
Naast drie jaar werkervaring in een soortgelijke functie, verwachten wij van jou een HAVO werk- en denkniveau. Daarnaast heb je een of meerdere aanvullende en op de functie gerichte cursussen gevolgd. Hierbij valt te denken aan een secretariële opleiding. De persoonseigenschappen die wij verwachten te vinden in de functievervuller zijn flexibiliteit, stressbestendigheid, communicatieve vaardigheid, klantgerichtheid en gericht op samenwerken.

Wat bieden wij?
De functie is organiek beschreven en gewaardeerd in schaal 5. Het salaris bedraagt hierbij maximaal 2.147,- op fulltime basis. Inschaling vindt plaats afhankelijk van opleiding en ervaring. Op termijn is, bij zeer goed functioneren, een verdere financiële doorgroei mogelijk. De gemeente Geldermalsen kent een marktconform pakket secundaire arbeidsvoorwaarden met keuzemogelijkheden.

Procedure
Inlichtingen over deze functie kunnen worden ingewonnen bij de heer L. Duiverman, sectordirecteur Samenleving, telefoonnummer (0345) 586713. Met vragen over de verdere procedure en arbeidsvoorwaarden kun je je richten tot Veronique Kardol, personeelsconsulent van de betreffende sector, telefoon (0345) 586734. Wanneer je geïnteresseerd bent, kun je de sollicitatie, onder vermelding van de vacature, richten aan het college van burgemeester en wethouders en sturen naar postbus 112,
4190 CC Geldermalsen.
Je kunt je sollicitatie ook per e-mail sturen naar v.kardol@geldermalsen.nl
De reactietermijn van deze vacature sluit op 10 juni 2005.

Collecte Nationaal Epilepsie Fonds

Van 5 t/m 11 juni 2005 collecteert het Nationaal Epilepsie Fonds binnen de gemeente Geldermalsen. Kijk voor meer informatie op www.epilepsiefonds.nl/ .