Ingezonden persbericht


ClearSense en Moniforce sluiten partnership voor online tracking & tracing van zoekmachinemarketing.

Amsterdam, woensdag 1 juni 2005 ­ ClearSense BV, specialist in zoekmachinemarketing en Moniforce, aanbieder van geavanceerde IT-oplossingen voor web analytics en voor website availability & performance monitoring, hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Vanaf vandaag biedt ClearSense haar klanten een tracking & tracing-dienst aan die door Moniforce ontwikkeld is. ClearSense verwacht hiermee klanten beter te kunnen adviseren en tevens een totale dienstverlening te realiseren.

"Wij zien dat online marketing groeit ten koste van offline marketing. Het goed inzichtelijk maken van de ROI van online marketinginspanningen wordt alleen maar belangrijker. En dat is precies waar onze web analytics oplossing, webSensor, zich onder andere op richt. Wat dat betreft zitten we dus in een groeimarkt. We zien een partnership met een partij als ClearSense als een manier om versneld te groeien in de markt van web analytics", aldus Job Heimans, Managing Director van Moniforce.

"In deze snelgroeiende markt kan ClearSense door middel van de tracking & tracing propositie haar professionele dienstverlening continueren en op doortastende wijze verder ontwikkelen," zegt Menno Kenter, algemeen directeur van ClearSense. "We zijn ervan overtuigd dat het partnership met Moniforce ervoor zorgt dat we onze klanten de komende jaren meerwaarde kunnen bieden. Door de propositie geven we onze klanten een veel beter inzicht in het zoekgedrag van de bezoekers op hun website. Marketinginspanningen afgezet tegen daadwerkelijke opbrengsten op basis van een high end oplossing zoals Moniforce deze biedt, komt tegemoet aan de vraag van onze klanten. Door de lage prijs hoeven de kosten geen belemmering te zijn om de concrete resultaten van tekstadvertentie campagnes bij alle zoekmachines te meten en te analyseren op basis van iedere gewenste functionaliteit."

De online tracking en tracingdienst richt zich volledig op het in kaart brengen van de ROI van zoekmachinemarketing. Dit gebeurt door informatie uit de rapporten van Google en Yahoo/Overture te combineren met data uit webSensor over dat deel van het webverkeer dat via zoekmachines op een bepaalde site terecht is gekomen. Klanten van ClearSense kunnen ervoor kiezen de tracking en tracing dienst aanvullend af te nemen. Men krijgt hiermee antwoorden op vragen als:


· Via welke zoekmachines en zoekwoorden men binnenkomt (SEO vs SEA).
· Het gemiddeld aantal bezoeken, bezoekers en pageviews via zoekmachines.
· Belangrijkste conversieratio's (bijv. kopen, offerteaanvraag e.d.) voor zoekmachines en zoekwoorden, onderscheid SEO/SEA.

· Inzicht in abandonmentratio's voor belangrijkste zoekmachines, zoekwoorden en landingspagina's, onderscheid naar SEO/SEA.

· Top meest en minst bekeken pagina's voor bezoeken en bezoekers via zoekmachines.

Wouter Theijsmeijer, directeur van ClearSense licht toe: "Vanaf nu zijn we in staat om niet alleen volledig geïntegreerde rapportages van Google en Overture te maken. Met tracking & tracing hebben we nu naast die rapportages ook nauwkeurige metingen van resultaten op de website van klanten. Ideaal aan de propositie is dat we geheel volgens de overtuiging van ClearSense werken met vaste lage maandelijkse abonnementsprijzen. Dus niet op basis van prijs-per-klik of prijs-per-pageview principes."

Heimans: "Wil men meer dan alleen deze standaard set rapporten over zoekmachinemarketing, dan kan men natuurlijk direct bij Moniforce terecht. Denk hierbij niet alleen aan web analytics over de volle breedte van de activiteiten van online marketeers, maar ook aan het kunnen gebruiken van de volledig interactieve analyse- en rapportagetool van webSensor. Deze tool biedt onze klanten de mogelijkheid hun eigen rapporten te definiëren. Daarnaast kan men hiermee ook 1-op-1-marketing toepassen, omdat webSensor inzicht geeft in wat uniek geïdentificeerde bezoekers (via klantnaam of e-mailadres) op een website doen."

Over ClearSense BV:

ClearSense is gespecialiseerd in het opzetten en beheren van tekstadvertenties op het Google en Overture netwerk. ClearSense verzorgt de rapportage van tekstadvertentie campagnes in één overzichtelijk formaat en analyseert het klikgedrag van de bezoekers op de website van haar klanten. Onze kennis richt zich op het zoekgedrag van de internetgebruiker, de advertentiemarkt, online en offline marketing en copywriting. Zo halen we het maximale rendement uit tekstadvertenties en dus uit de website van onze klanten.

De dienstverlening van ClearSense is professioneel, van hoge kwaliteit en altijd gericht op het zoekgedrag van de internetgebruiker. Niet voor niets hebben al dit jaar o.a. Wanadoo, Transavia, Vodafone, Getronics/PinkRoccade en vele tientallen innovatieve MKB bedrijven gekozen voor ClearSense!

Over Moniforce B.V.

Moniforce helpt ondernemingen het rendement van hun internetinvesteringen te maximaliseren met verschillende oplossingen, die ieder afzonderlijk, dan wel geïntegreerd kunnen worden ingezet. De oplossingen van Moniforce stellen klanten in staat de beschikbaarheid en performance van hun websites en internetapplicaties te beheersen en geven inzicht in online bezoeker en klantgedrag. De oplossingen van Moniforce worden gebruikt door een groot aantal top 500 bedrijven in Nederland, waaronder Postbank, Rabobank, Robeco, Delta Lloyd, de Staatsloterij, Wehkamp, AON, het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Moniforce dankt haar succes aan innovatieve productproposities, slagvaardige dienstverlening en hoogwaardige kennis en expertise van haar medewerkers.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen:

ClearSense:
Charlotte t' Sas
Telefoon 020 ­ 850 1430 E-mail: charlotte@clearsense.nl Website: www.clearsense.nl

Moniforce:
José Geurten
Telefoon: 036 ­ 527 5700 E-mail: jose.geurten@moniforce.com Website: www.moniforce.nl


---- --