Time : 6:18:30 PM
Date : Wednesday, June 01, 2005
Sender Name: pharma.be
campagne pharma.be wordt voorgesteld "Zolang er onderzoek is, is er hoop"
Geneesmiddelen zijn in de eerste plaats belangrijk voor de patiënten.
Wetenschappelijk onderzoek is de kern van de activiteit van de
farmaceutische laboratoria.
Dit zijn de kernboodschappen die pharma.be in een advertentiecampagne
beklemtoont, onder de titel "Zolang er onderzoek is, is er hoop".
Vrijdag wordt deze campagne voorgesteld op een perslunch, om 13.00
uur in de zaal Belvedère in het Conradhotel.
pharma.be verwelkomt er tevens een zevental patiëntenorganisaties,
die hun eigen ervaring en visie op geneesmiddelen zullen verwoorden.
Een innovatie op zich.
De zeven patiëntenverenigingen, die vrijdag op de persontmoeting aan
het woord komen, zijn:
- Association de l'Hémophilie, Jean Houssiau;
- Alzheimerliga, bij monde van Jan Hertecant;
- Ligue Cardiologique Belge, dr. Van de Casseye;
- Vlaamse Reumaliga, Johan Waes;
- Astma- en Allergiekoepel, Christine Baelus;
- Sensoa, Patrick Reyntiens en R. Vercauteren;
- Association Belge pour le Diabète, Mme De la Velleye.
Ook de CEO's van een reeks farmaceutische bedrijven in België nemen
aan de persontmoeting deel om duidelijk te maken, dat het ontwikkelen
van nieuwe geneesmiddelen uiteraard tot hun basisopdracht behoort,
maar dat innovatie pas echt zin heeft als de patiënten ook toegang
krijgen tot deze innovatie.