Ingezonden persbericht
Denktank consumentengedrag Future Foundation overgenomen door Experian
Den Haag, 31 mei 2005 - Experian neemt de Future Foundation Group over, een denktank en strategisch adviseurs over consumentengedrag. Een van de belangrijkste diensten van de Future Foundation Group is nVision, een online informatiedienst over het gedrag van consumenten in heel Europa. Hiermee kan de Future Foundation Group een beeld geven over de belangrijkste veranderingen in de wereld van de consument. Experian is een leverancier van wereldwijde consumenteninformatie.
De Future Foundation wordt bij Experian geïntegreerd in de divisie Business Strategies. Deze groep houdt zich bezig met economische voorspellingen, marktanalyses, consumentenprofielen en retailonderzoek en consultancy.
nVision van de Future Foundation Group is gebaseerd op uitgebreid onderzoek en biedt meer dan 6000 diagrammen en ruim 500 prognoses en marktanalyses over nieuwe trends in het consumentengedrag. Zowel nVision als de projecten van de Future Foundation zullen profijt hebben van de enorme hoeveelheid data, analyses en interne expertise op het gebied van economische voorspellingen die Experian bezit.
Directeur Hans Gillis van Experian Business Strategies:"Met de Future Foundation zetten we een internationale adviespraktijk neer die ongeëvenaarde inzichten in consumenten, markten en economieën biedt."
De acquisitie van de Future Foundation Group past in de wereldwijde strategie van Experian om overnames te doen die nieuwe producten, nieuwe gegevens of toegang tot nieuwe verticale of regionale markten opleveren, en tegelijkertijd meerwaarde bieden aan de kernactiviteiten van Experian.
De Future Foundation
De Future Foundation Group is een vooraanstaande commerciële denktank en strategische adviseur, met een uitstekende naam op het gebied van doordachte en geloofwaardige toekomstgerichte research. De afgelopen negen jaar heeft zij een aantal invloedrijke studies gepubliceerd die beslissend zijn geweest voor de strategische ontwikkeling van organisaties in de private, publieke en non-profitsector. De Future Foundation kan op verschillende manieren met haar klanten werken, maar de twee kernactiviteiten zijn: Future Foundation projecten (ad hoc strategisch advies) en nVision (een online service voor inzicht in consumentengedrag in heel Europa).
Experian
Experian is een wereldwijde marktleider op het gebied van informatievoorziening aan organisaties. Experian levert informatie, producten & diensten aan bedrijven bij het vinden van nieuwe klanten, het ontwikkelen & beheren van een succesvolle klantrelatie en het managen van de financiële risico s gedurende de klantrelatie. Experian werkt met meer dan 50.000 cliënten verdeeld over verschillende branches, daarbij inbegrepen financiële diensten, telecommunicatie, gezondheidszorg, verzekeringen, detailhandel en postorder, automobielbranche, vrije tijd, nutsbedrijven, projectontwikkelaars, e-commerce en overheid.
Experian maakt onderdeel uit van GUS plc., beursgenoteerd in Londen (UK). GUS heeft wereldwijd ca. 80.000 medewerkers in dienst en een jaaromzet van ca. 7,5 miljard Euro. GUS is een retail en zakelijke dienstverleningsgroep. GUS biedt informatie op het gebied van customer relationship management services (Experian), multi-channel retailing en homeshopping (Argos Retail Group & Wehkamp) en verkoop van luxe producten (Burberry). Experian heeft een jaaromzet van meer dan 1,9 miljard Euro en telt wereldwijd meer dan 12.000 medewerkers. De hoofdkantoren van Experian bevinden zich in Nottingham (UK) en Costa Mesa, Californië (USA). Experian heeft kantoren in 27 landen en is actief in meer dan 60 landen. Experian is in Nederland gevestigd in Den Haag en heeft 100 medewerkers in dienst. http://www.experian.nl
Voor meer informatie
Hans Gillis
Experian Nederland B.V.
070 - 440 4413
hans.gillis@experian.nl
Maurits Blok
Pleon bv
020 - 487 4000
maurits.blok@pleon.com