AUTO TRADER

Auto Trader grootste occasionsite

STIR-cijfers brengen duidelijkheid op internet
Auto Trader grootste occasionsite

Volgens de onafhankelijke Stichting Internetreclame (STIR), heeft Auto Trader van alle occasionsites het grootste bereik onder de Nederlandse internetbevolking. Bijna een half miljoen mensen bezochten in april één of meerdere keren autotrader.nl met keuze uit meer dan 160.000 occasions van 3.500 autobedrijven door heel Nederland. Jaarlijks wisselen 1,8 miljoen tweedehands auto's van eigenaar. Eigen onderzoek van Auto Trader toont aan dat 75% van alle kopers zich in eerste instantie oriënteert via internet.

De STIR is een onafhankelijk orgaan dat zich als doel stelt digitale marketing te promoten en te stimuleren door, via een continu panelonderzoek, meer inzicht te verschaffen in on-line bereik en profielen. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Intomart en Nedstat en het panel bestaat uit 4.000 leden. Sinds kort zijn de eerste bereikscijfers van de deelnemende websites bekend gemaakt. Onder hen ook de drie grote occasionsites: Auto Trader, Auto Track en Auto Scout.

Peter Wiegman van de STIR geeft aan dat de markt behoefte had aan een professionele, betrouwbare en onafhankelijke onderzoekmethode die het bereik van sites vastlegt. Een uitgangspunt dat zeker van toepassing is voor de sterk concurrerende occasionsites.

Top 3 Occasionsites april 2005

Bereik 13+ Bereik absoluut 13+ Pagina's (x 1000)
Auto Trader 5,1% 489.000 23.866 Autotrack 3,8% 360.000 14.376 AutoScout24 2,5% 237.000 5.462 Bron: STIR, mei '05