Ingezonden persbericht
Persbericht
Jansen Venneboer en Service Check gaan samenwerking aan
Contactcenter en onderzoeksbureau ontwikkelen methodiek voor kwaliteitsmeting klantenservice
Haarlem, 1 juni 2005 Contactcenter Jansen Venneboer is een samenwerking aangegaan met onderzoeksbureau Service Check, gespecialiseerd in tevredenheids- en kwaliteitsonderzoeken. De twee bedrijven hebben gezamenlijk een methodiek ontwikkeld waarbij de kwaliteit van klantenservice kan worden gemeten. Jansen Venneboer en Service Check zullen kwaliteitsonderzoeken gaan uitvoeren in verschillende branches.
In de ontwikkelde methodiek wordt aan de hand van een aantal vooraf bepaalde kernwaarden de kwaliteit van een klantenservice onderzocht. Verschillende factoren zoals opnamesnelheid, het geven van antwoord op de vraag, het professioneel omgaan met klachten en de klantgerichtheid, bepalen de uiteindelijke kwaliteit.
Jansen Venneboer weet vanuit haar werkterrein als geen ander hoe een klantenservice dient te functioneren en hoe kwaliteit in de praktijk kan worden geoptimaliseerd. Service Check beschikt over de expertise op het gebied van kwaliteitsmetingen en klant- en medewerkersonderzoek. De combinatie van beide specialismen zorgt voor een unieke propositie in de markt.
Jansen Venneboer en Service Check zijn reeds gestart met het onderzoeken van de kwaliteit van klantenservices. De onderzochte organisaties kunnen het volledige rapport, dat tevens concrete aanbevelingen bevat, aanschaffen. Ook kunnen organisaties periodiek deelnemen aan het onderzoek. Zo kan worden gemeten of de inspanningen ter verbetering van de kwaliteit het gewenste effect hebben.
Caspar Jansen Venneboer, directeur van het contactcenter is zeer verheugd over de samenwerking met Service Check. De kwaliteitsonderzoeken die we nu kunnen uitvoeren, betekenen werkelijk een verdieping van onze dienstverlening. Het biedt ons een kans om onze kennis op het gebied van klantenservice breder in te zetten in diverse marktsegmenten en organisaties beter te ondersteunen bij de kwaliteitsverbetering van hun klantenservice. Voor dit onderzoek denken we bijvoorbeeld aan de energiemarkt, de uitgeversbranche en de telecombranche. Maar in principe is ieder bedrijf die een professionele klantenservice nastreeft gebaat bij dit onderzoek , aldus Jansen Venneboer.
Ook Service Check denkt met de samenwerking bedrijven meer te kunnen bieden. Volgens Jessica Jonasse vullen de specialismen van beide bedrijven elkaar aan. Dit betekent volgens haar niet alleen meer diepgang in de uitvoering van onderzoeken, maar ook in het geven van concrete aanbevelingen. De resultaten geven bedrijven de juiste handvatten om de zwakke punten binnen hun dienstverlening te verbeteren.
Jansen Venneboer
Jansen Venneboer is een middelgroot contactcenter, gevestigd in Haarlem. Jansen Venneboer is opgericht in 1999. De expertise omvat het totale gebied van klantcontacten, van Customer Service tot Marketing- & Sales-activiteiten. Jansen Venneboer ondersteunt haar klanten in de gehele Customer Life Cycle, van acquisitie tot service en klantbehoud. De klanten van Jansen Venneboer zijn voornamelijk top-500 ondernemingen en MKB-bedrijven. Deze klanten bevinden zich o.a. in de financiële sector, de mediasector en de ICT-branche. Maar ook charitatieve instellingen, retail- en (semi-)overheidsinstanties maken veelvuldig gebruik van de diensten van Jansen Venneboer.
Voor meer informatie: www.jansenvenneboer.nl
Service Check
Service Check is gespecialiseerd in onderzoek naar de service en kwaliteitspositie van bedrijven en organisaties. Service Check voert maatwerkonderzoeken uit naar klanttevredenheid, medewerkerstevredenheid, product-/marktcombinaties en persoonlijke en telefonische dienstverlening (resp. mystery shopping en mystery calling). Betrokkenheid en de focus op verbeteringen vormen de kern van ieder onderzoek. Hierbij wordt vooral gestreefd naar praktische toepasbaarheid van de resultaten.
Voor meer informatie: www.servicecheck.nl
Noot voor de redactie,
Ingezonden persbericht