01-06-2005
Denktank consumentengedrag Future Foundation overgenomen door Experian
Den Haag, 1 juni 2005 - Experian neemt de Future Foundation Group
over, een denktank en strategisch adviseurs over consumentengedrag.
Een van de belangrijkste diensten van de Future Foundation Group is
nVision, een online informatiedienst over het gedrag van consumenten
in heel Europa. Hiermee kan de Future Foundation Group een beeld geven
over de belangrijkste veranderingen in de wereld van de consument.
Experian is een leverancier van wereldwijde consumenteninformatie.
De Future Foundation wordt bij Experian geïntegreerd in de divisie
Business Strategies. Deze groep houdt zich bezig met economische
voorspellingen, marktanalyses, consumentenprofielen en retailonderzoek
en consultancy.
nVision van de Future Foundation Group is gebaseerd op uitgebreid
onderzoek en biedt meer dan 6000 diagrammen en ruim 500 prognoses en
marktanalyses over nieuwe trends in het consumentengedrag. Zowel
nVision als de projecten van de Future Foundation zullen profijt
hebben van de enorme hoeveelheid data, analyses en interne expertise
op het gebied van economische voorspellingen die Experian bezit.
Directeur Hans Gillis van Experian Business Strategies:"Met de Future
Foundation zetten we een internationale adviespraktijk neer die
ongeëvenaarde inzichten in consumenten, markten en economieën biedt."
De acquisitie van de Future Foundation Group past in de wereldwijde
strategie van Experian om overnames te doen die nieuwe producten,
nieuwe gegevens of toegang tot nieuwe verticale of regionale markten
opleveren, en tegelijkertijd meerwaarde bieden aan de kernactiviteiten
van Experian.
De Future Foundation
De Future Foundation Group is een vooraanstaande commerciële denktank
en strategische adviseur, met een uitstekende naam op het gebied van
doordachte en geloofwaardige toekomstgerichte research. De afgelopen
negen jaar heeft zij een aantal invloedrijke studies gepubliceerd die
beslissend zijn geweest voor de strategische ontwikkeling van
organisaties in de private, publieke en non-profitsector. De Future
Foundation kan op verschillende manieren met haar klanten werken, maar
de twee kernactiviteiten zijn: Future Foundation projecten (ad hoc
strategisch advies) en nVision (een online service voor inzicht in
consumentengedrag in heel Europa).
Experian
Experian is een wereldwijde marktleider op het gebied van
informatievoorziening aan organisaties. Experian levert informatie,
producten & diensten aan bedrijven bij het vinden van nieuwe klanten,
het ontwikkelen & beheren van een succesvolle klantrelatie en het
managen van de financiële risicos gedurende de klantrelatie. Experian
werkt met meer dan 50.000 cliënten verdeeld over verschillende
branches, daarbij inbegrepen financiële diensten, telecommunicatie,
gezondheidszorg, verzekeringen, detailhandel en postorder,
automobielbranche, vrije tijd, nutsbedrijven, projectontwikkelaars,
e-commerce en overheid.
Experian maakt onderdeel uit van GUS plc., beursgenoteerd in Londen
(UK). GUS heeft wereldwijd ca. 80.000 medewerkers in dienst en een
jaaromzet van ca. 7,5 miljard Euro. GUS is een retail en zakelijke
dienstverleningsgroep. GUS biedt informatie op het gebied van customer
relationship management services (Experian), multi-channel retailing
en homeshopping (Argos Retail Group & Wehkamp) en verkoop van luxe
producten (Burberry). Experian heeft een jaaromzet van meer dan 1,9
miljard Euro en telt wereldwijd meer dan 12.000 medewerkers. De
hoofdkantoren van Experian bevinden zich in Nottingham (UK) en Costa
Mesa, Californië (USA). Experian heeft kantoren in 27 landen en is
actief in meer dan 60 landen. Experian is in Nederland gevestigd in
Den Haag en heeft 100 medewerkers in dienst. http://www.experian.nl
Voor meer informatie
Hans Gillis
Experian Nederland B.V.
070 - 440 4413
hans.gillis@experian.nl
Maurits Blok
Pleon bv
020 - 487 4000
maurits.blok@pleon.com
© Een product van Pleon