Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

EPIPHANY EN CAPGEMINI VERBETEREN KLANTRELATIES VOOR O2 IN IERLAND

Samenwerking zorgt voor betere klantresultaten over meer contactmomenten

Schiphol-Rijk - 31 mei 2005 - Epiphany, leverancier van CRM-oplossingen voor consumentgerichte bedrijven, maakt bekend dat O2 Ireland, de mobiele telecomprovider in Ierland, op succesvolle wijze Epiphany Advisor-oplossingen in gebruik heeft genomen in zijn callcenter en zijn winkels. De ingebruikname vond plaats in samenwerking met Capgemini. Met meer dan 1,4 miljoen klanten, een marktaandeel van 40% in de mobiele markt én het gebruik van Epiphany's analytische software zal O2 Ireland een uitgebreidere en betere klantervaring kunnen leveren en ook de 'churn' verminderen.

Interaction Advisor, Epiphany's inbound marketingoplossing, zorgt voor consistente en intelligente interacties met de O2-klant via het callcenter en de winkels, en draagt tevens de beste aanbieding voor. "We zochten een oplossing die flexibel inzetbaar is in ons callcenter en in onze winkels en toch ook snel kon worden geïmplementeerd", aldus Paul Farrell, Hoofd Marketing bij O2 Ireland. "Epiphany en Capgemini werkten samen om een oplossing te leveren die niet alleen aan onze behoeften voldeed, maar het O2 ook mogelijk maakt de beste klantervaring aan onze klanten in Ierland te bieden."

Na een selectietraject met een aantal aanbieders die de CRM-strategie konden ondersteunen, koos O2 Ireland voor de benadering die Epiphany samen met systeemintegrator Capgemini voorstelden. Deze benadering is gebaseerd op hun succesvolle trackrecord met in de praktijk bewezen resultaten bij andere mondiaal opererende organisaties.

"Epiphany Interaction Advisor is een uitstekende aanvulling op Capgemini's expertise in CRM, Business Intelligence en de telecommunicatiemarkt", zegt Chris Jeffery, van Capgemini. "Dankzij ons succes met marktleiders als O2 Ireland kunnen we innovatieve consumentgerichte marketingoplossingen blijven leveren die tegemoetkomen aan de uitdagingen in de telecommunicatiemarkt."

We zijn blij O2 Ireland te kunnen ondersteunen om een echte klantgerichte organisatie te worden", zegt Karen Richardson, CEO bij Epiphany. Door gebruik te maken van Epiphany Interaction Advisor, een geavanceerde inbound marketingoplossing zorgt O2 Ireland voor groei via de adoptie en het gebruik van nieuwe producten en diensten.

Epiphany Interaction Advisor zorgt voor consistente en intelligente interacties in de hele onderneming door het real-time leveren van de meest geschikte boodschap tijdens elk contactmoment met de klant. Dankzij de presentatie van gepersonaliseerde cross-sell-aanbiedingen kan Epiphany Interaction Advisor substantiële verbeteringen in winstgevendheid en klanttevredenheid bij consumentgerichte bedrijven realiseren. De applicatie gebruikt een mix van real-time analyse en dynamische businessrules om de waarde van elke klantinteractie te maximaliseren. Grote consumentgerichte bedrijven over heel de wereld hebben significante resultaten bewerkstelligt door Epiphany Interaction Advisor te gebruiken op hun website, in het callcenter, IVR en de winkel.

-###-

Over Epiphany
Epiphany (Nasdaq: EPNY) is leverancier van marketing-, verkoop- en serviceoplossingen voor de grootste bedrijven, wereldwijd. Epiphany E.6 is een geïntegreerde softwaresuite die marketing-, verkoop- en servicefunctionaliteit combineert met real-time intelligentie. Epiphany E.6, stelt bedrijven in staat hun klanten beter te begrijpen en de beste actie te ondernemen voor een betere klanttevredenheid, verhoogde omzet en lagere kosten. Epiphany's oplossing is gebouwd op het meest geavanceerde, webgebaseerde CRM-platform dat in de industrie is te vinden, resulterend in snelle en eenvoudige implementaties. Daarbij zijn Epiphany-oplossingen ook naadloos te integreren in de bestaande infrastructuur. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Het Benelux kantoor is gevestigd in Schiphol Rijk, Amsterdam.

Ingezonden persbericht