Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
EPIPHANY EN CAPGEMINI VERBETEREN KLANTRELATIES VOOR O2 IN IERLAND
Samenwerking zorgt voor betere klantresultaten over meer contactmomenten
Schiphol-Rijk - 31 mei 2005 - Epiphany, leverancier van CRM-oplossingen voor
consumentgerichte bedrijven, maakt bekend dat O2 Ireland, de mobiele
telecomprovider in Ierland, op succesvolle wijze Epiphany
Advisor-oplossingen in gebruik heeft genomen in zijn callcenter en zijn
winkels. De ingebruikname vond plaats in samenwerking met Capgemini. Met
meer dan 1,4 miljoen klanten, een marktaandeel van 40% in de mobiele markt
én het gebruik van Epiphany's analytische software zal O2 Ireland een
uitgebreidere en betere klantervaring kunnen leveren en ook de 'churn'
verminderen.
Interaction Advisor, Epiphany's inbound marketingoplossing, zorgt voor
consistente en intelligente interacties met de O2-klant via het callcenter
en de winkels, en draagt tevens de beste aanbieding voor. "We zochten een
oplossing die flexibel inzetbaar is in ons callcenter en in onze winkels en
toch ook snel kon worden geïmplementeerd", aldus Paul Farrell, Hoofd
Marketing bij O2 Ireland. "Epiphany en Capgemini werkten samen om een
oplossing te leveren die niet alleen aan onze behoeften voldeed, maar het O2
ook mogelijk maakt de beste klantervaring aan onze klanten in Ierland te
bieden."
Na een selectietraject met een aantal aanbieders die de CRM-strategie konden
ondersteunen, koos O2 Ireland voor de benadering die Epiphany samen met
systeemintegrator Capgemini voorstelden. Deze benadering is gebaseerd op hun
succesvolle trackrecord met in de praktijk bewezen resultaten bij andere
mondiaal opererende organisaties.
"Epiphany Interaction Advisor is een uitstekende aanvulling op Capgemini's
expertise in CRM, Business Intelligence en de telecommunicatiemarkt", zegt
Chris Jeffery, van Capgemini. "Dankzij ons succes met marktleiders als O2
Ireland kunnen we innovatieve consumentgerichte marketingoplossingen blijven
leveren die tegemoetkomen aan de uitdagingen in de telecommunicatiemarkt."
We zijn blij O2 Ireland te kunnen ondersteunen om een echte klantgerichte
organisatie te worden", zegt Karen Richardson, CEO bij Epiphany. Door
gebruik te maken van Epiphany Interaction Advisor, een geavanceerde inbound
marketingoplossing zorgt O2 Ireland voor groei via de adoptie en het gebruik
van nieuwe producten en diensten.
Epiphany Interaction Advisor zorgt voor consistente en intelligente
interacties in de hele onderneming door het real-time leveren van de meest
geschikte boodschap tijdens elk contactmoment met de klant. Dankzij de
presentatie van gepersonaliseerde cross-sell-aanbiedingen kan Epiphany
Interaction Advisor substantiële verbeteringen in winstgevendheid en
klanttevredenheid bij consumentgerichte bedrijven realiseren. De applicatie
gebruikt een mix van real-time analyse en dynamische businessrules om de
waarde van elke klantinteractie te maximaliseren. Grote consumentgerichte
bedrijven over heel de wereld hebben significante resultaten bewerkstelligt
door Epiphany Interaction Advisor te gebruiken op hun website, in het
callcenter, IVR en de winkel.
-###-
Over Epiphany
Epiphany (Nasdaq: EPNY) is leverancier van marketing-, verkoop- en
serviceoplossingen voor de grootste bedrijven, wereldwijd. Epiphany E.6 is
een geïntegreerde softwaresuite die marketing-, verkoop- en
servicefunctionaliteit combineert met real-time intelligentie. Epiphany E.6,
stelt bedrijven in staat hun klanten beter te begrijpen en de beste actie te
ondernemen voor een betere klanttevredenheid, verhoogde omzet en lagere
kosten. Epiphany's oplossing is gebouwd op het meest geavanceerde,
webgebaseerde CRM-platform dat in de industrie is te vinden, resulterend in
snelle en eenvoudige implementaties. Daarbij zijn Epiphany-oplossingen ook
naadloos te integreren in de bestaande infrastructuur. Het wereldwijde
hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Het Benelux kantoor is
gevestigd in Schiphol Rijk, Amsterdam.
Ingezonden persbericht