Print
Audi Magazine in de losse verkoop
(30-5-2005)
Als enige automerk in Nederland brengt Audi haar magazine voor
Audi-rijders in de losse verkoop. Met ingang van 31 mei aanstaande
ligt de automerktitel in een oplage van 10.000 stuks in de kiosk. Het
lijvige Audi Magazine gaat ⬠5,50 kosten en verschijnt viermaal per
jaar.
Audi staat voor design, progressiviteit en sportiviteit. Vanuit die
kernwaarden wordt Audi Magazine gemaakt. Het blad schotelt de lezer
âde wereld van Audiâ voor. âIn onze communicatie maken wij liefst zo
direct en persoonlijk mogelijk contact met klantenâ, vertelt Wim de
Ruiter, manager marketingcommunicatie Audi Nederland. âOp deze manier
willen we ons imago en bereik bij potentiële klanten verder
versterken en uitbreiden. Met deze stap verwachten we ook de
niet-Audirijders op een bijzondere manier te bereiken.â
De weg naar de kiosk past in de trend van grote lifestyle-merken die
een succesvol eigen magazine uitgeven, zoals âRedâ van Cartier en
âColorsâ van Bennetton.
Bladformule
Audi Magazine kijkt op een bijzondere manier naar autoâs, mobiliteit,
design en de wereld daaromheen. In iedere editie van Audi Magazine
wordt die zienswijze zo breed mogelijk uitgelicht. Zo brengt het
tijdschrift onder meer reisreportages naar opvallende oorden,
rij-impressies, spraakmakende interviews met iconen zoals Anton
Corbijn en architect Daniel Libeskind, een column van Humberto Tan en
artikelen over design en lifestyle. Dit alles met fotoâs en teksten
van topfotografen en -auteurs. Audi Magazine verschijnt vier keer per
jaar in een oplage van 140.000 exemplaren en zal ondanks de verkoop in
de kiosk nog steeds gratis worden verstuurd naar Nederlandse
Audi-rijders. De redactie van Audi Magazine is in handen van
Readershouse/Hearst in Amsterdam.
AutoRai