Gemeente Ede

nummer 115 / Ede, 27 mei 2005

Voor het zoeken naar de speld in de hooiberg
Gemeente Ede introduceert EdeMail

Inwoners van de gemeente Ede (en natuurlijk anderen) kunnen zich abonneren op een nieuwe service van de gemeente Ede: EdeMail. Met deze e-mailservice houdt de gemeente geĂŻnteresseerden op de hoogte van die zaken waarvan zij van te voren opgegeven hebben dat zij er interesse in hebben.

Dat kan bijvoorbeeld gaan over bouwvergunningen in de eigen wijk (of juist in de hele gemeente); verkeerswerkzaamheden, bestemmingsplannen, evenementen, verkeer, raadsstukken, grote projecten zoals Ede-Oost of het Voorzieningencluster en dergelijke. Het aantal onderwerpen waarover de gemeente haar burgers via EdeMail informeert, zal in de toekomst nog toenemen.

EdeMail werkt heel eenvoudig. Wie een abonnement wilt, vult eenmaal een aanmeldingsformulier in op het digitaal loket van de gemeente en vervolgens komt de informatie op maat wekelijks in de mailbox. De kracht van EdeMail is dat mensen alleen die informatie toegestuurd krijgen waar zij ook echt interesse in hebben. EdeMail automatiseert als het ware het zoeken naar de speld in de informatiehooiberg van de gemeentelijke website.

De introductie van EdeMail vormt een onderdeel van het innovatieprogramma www.ede.nl. Dit programma is bedoeld om de dienstverlening via de website van de gemeente sterk te verbeteren. Eerder al ging het Meldpunt Beheer digitaal; ook is het mogelijk om via het digitale loket van de gemeente een trouwlocatie te reserveren en een afspraak te maken om in ondertrouw te gaan. In de toekomst komennog diverse andere producten en diensten van de gemeenet digitaal beschikbaar.

De gemeente Ede heeft EdeMail met steun van de provincie Gelderland en samen met de gemeente Arnhem ontwikkeld.

---