nummer 115 / Ede, 27 mei 2005
Voor het zoeken naar de speld in de hooiberg
Gemeente Ede introduceert EdeMail
Inwoners van de gemeente Ede (en natuurlijk anderen) kunnen zich
abonneren op een nieuwe service van de gemeente Ede: EdeMail. Met deze
e-mailservice houdt de gemeente geĂŻnteresseerden op de hoogte van die
zaken waarvan zij van te voren opgegeven hebben dat zij er interesse
in hebben.
Dat kan bijvoorbeeld gaan over bouwvergunningen in de eigen wijk (of
juist in de hele gemeente); verkeerswerkzaamheden, bestemmingsplannen,
evenementen, verkeer, raadsstukken, grote projecten zoals Ede-Oost of
het Voorzieningencluster en dergelijke. Het aantal onderwerpen
waarover de gemeente haar burgers via EdeMail informeert, zal in de
toekomst nog toenemen.
EdeMail werkt heel eenvoudig. Wie een abonnement wilt, vult eenmaal
een aanmeldingsformulier in op het digitaal loket van de gemeente en
vervolgens komt de informatie op maat wekelijks in de mailbox. De
kracht van EdeMail is dat mensen alleen die informatie toegestuurd
krijgen waar zij ook echt interesse in hebben. EdeMail automatiseert
als het ware het zoeken naar de speld in de informatiehooiberg van de
gemeentelijke website.
De introductie van EdeMail vormt een onderdeel van het
innovatieprogramma www.ede.nl. Dit programma is bedoeld om de
dienstverlening via de website van de gemeente sterk te verbeteren.
Eerder al ging het Meldpunt Beheer digitaal; ook is het mogelijk om
via het digitale loket van de gemeente een trouwlocatie te reserveren
en een afspraak te maken om in ondertrouw te gaan. In de toekomst
komennog diverse andere producten en diensten van de gemeenet digitaal
beschikbaar.
De gemeente Ede heeft EdeMail met steun van de provincie Gelderland en
samen met de gemeente Arnhem ontwikkeld.
---
Gemeente Ede